جمعی از نوجوانان و جوانان منطقه۱۷ زیر سقف خیمه‌ سیدالشهدا(ع) گرد هم آمده و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت تلاش می‌کنند.

روضه سيدالشهدا

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: این خیمه‌گاه در محله آذری برپاست و به هیئت «محبان قرآن و عترت جنوب‌غرب تهران» معروف است. حاج «احمد شهیدی» یکی از بانیان و عضو ‌امنای این هیئت، نوجوانان و جوانان دیروز و امروز منطقه۱۷ را جمع کرده و با اینکه پشت لب خیلی‌هایشان سبز نشده، غم و غصه و مشکلات هم‌محله‌ای‌های بی‌بضاعت خود را برطرف می‌کنند.

آنها با درآمدی که از مشاغل خود دارند یا پول توجیبی‌هایشان، موادغذایی، لباس و لوازم ضروری نیازمندان را تهیه و بین آنها توزیع می‌کنند. اکنون ۳۰۰خانواده نیازمند و ایتام بی‌سرپرست، تحت‌پوشش این خیمه‌گاه هستند و با اجرای طرحی به‌نام «مائده»، تهیه لباس عید و موادغذایی خانواده‌های تحت‌پوشش را در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند. پیش از بازگشایی مدارس هم، لباس و نوشت‌افزار دانش‌آموزان کم‌بضاعت را به‌دست آنها می‌رسانند و توزیع ارزاق و سبدکالا، جزء برنامه‌های همیشگی آنهاست.

به‌گفته «احمد شهیدی»، اعضای این خیمه‌گاه برای ترک اعتیاد جوانان هم‌محله‌ای، طرحی با عنوان ‌»رهایی» در طول سال اجرا و ۵نفر از معتمدان و قدیمی محله شامل پزشک، روحانی و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی، آنها را با مشاوره‌های مختلف به پاک‌شدن تشویق می‌کنند. همچنین شرایط اشتغال تعدادی از رهایافتگان را با کمک خیّران فراهم کرده‌اند و با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه «قدیم‌الاحسان»، به جوانان محله وام کمک هزینه تحصیلی می‌دهند.

شهیدی می‌گوید: «اغلب فعالیت‌های این خیمه‌گاه در محله آذری انجام می‌شود، اما هدف بانیان هیئت از قید عبارت «جنوب‌غرب تهران» در نام مجموعه، ترسیم دورنمایی برای توسعه و گسترش فعالیت‌های آن از این محله به مناطق جنوب‌غرب تهران است.»

فعالان فرهنگی این خیمه‌گاه، نشریه‌ای هم باعنوان «برگ سبز» منتشر می‌کنند که مطالب آن شامل موضوعات اخلاقی و دینی است و رایگان بین جوانان محله توزیع می‌شود. اجرای طرح «قلک برکت» هم از دیگر فعالیت‌های این خیمه‌گاه است که طی آن قلک‌هایی در آغاز هرسال دراختیار اعضا و خیّران قرار می‌گیرد تا در طول سال نذورات و احسان‌های کوچک و بزرگ خود را داخل آن پس‌انداز کنند.

خیّرانی که هنوز پشت لب‌شان سبز نشده

کد خبر 747911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha