گروه سیاسی: سفیر ایران در لبنان به همراه رائد موسوی فرزند یکی از دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند

و درخواست وزیر خارجه ایران برای تشکیل کمیته مشترک با هدف پیگیری سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان را به وی ارائه دادند.موسوی در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری با اشاره به دیدار با فوزی صلوخ گفت: روز سه‌شنبه به همراه آقای شیبانی نامه‌ای از آقای متکی را به وزیر خارجه لبنان دادیم که در این نامه پیگیری سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان درخواست شده است.

وی افزود: وزیر خارجه لبنان هم ضمن استقبال از تشکیل کمیته‌ای برای تعیین سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی، بر مسئولیت دولت لبنان در این زمینه تاکید کرد و قول داد تا در نخستین گفت‌وگو با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری لبنان، نماینده این کشور در این کمیته هم تعیین شود.

فرزند دیپلمات ربوده شده کشورمان با اشاره به حضور افراد و سرنخ‌های مرتبط با این پرونده در لبنان، ابراز امیدواری کرد کمیته مذکور در نخستین فرصت تشکیل شود.

پرس تی وی هم به نقل از شیبانی گزارش داد: ما گزارش اسرائیل درباره دیپلمات‌های ایرانی را که در اختیار حزب‌الله قرار داده است مطالعه کردیم که در آن نقاط ابهام زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به مکاتبات ایران با دبیرکل سازمان ملل درباره دیپلمات‌های ایرانی افزود: پرونده دیپلمات‌های ایرانی تحت نظارت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران است و یک نماینده از سوی وی ریاست کمیته ایرانی پیگیری پرونده دیپلمات‌ها را بر عهده می‌گیرد.

شیبانی در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات ولید جنبلاط که قضیه دیپلمات‌های ایرانی را مربوط به گذشته دانسته، گفت: پرونده دیپلمات‌های ایرانی را به بقیه پرونده‌ها نمی‌توان ارتباط داد؛ زیرا این دیپلمات‌ها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بودند و تعرض به آنها پیگرد قانونی دارد‌.

محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و احمد رستگارمقدم، 4 دیپلمات ایرانی هستند که در سال 1360 در لبنان توسط نیروهای فالانژیست سابق ربوده شده و اطلاعاتی مبنی بر تحویل آنان به رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

کد خبر 74685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز