گروه سیاسی: چند روز پس از آنکه سید حسن نصرالله خواستار روشن شدن وضعیت دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان شد،

سمیر جعجع، رهبر حزب قوات لبنان که دیپلمات‌های کشورمان توسط نیروهای منسوب به وی ربوده شدند، برای نخستین بار اعتراف کرد که دیپلمات‌های ایرانی در ایست بازرسی البرباره ربوده شدند و البته از اعلام چگونگی ربوده شدن این افراد خودداری کرد و گفت که این افراد بعدا در مکانی که وی مدعی شد از آن اطلاعی ندارد، کشته شده‌اند.

به گزارش مهر، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیت اصلی خود، افشای سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده را مشروط کرد به اینکه سرنوشت تمام اتباع بیگانه مشخص شود.

افزایش رایزنی‌های دولت ایران و سخنان اخیر سید حسن نصرالله در ارتباط با پرونده دیپلمات‌های ایرانی سبب دشوار شدن وضعیت سمیر جعجع به‌عنوان متهم اول این پرونده به‌خصوص با توجه به در پیش بودن انتخابات در بهار آینده شده است.

سمیر جعجع که فرماندهی نیروهای فالانژیست را به هنگام ربودن 4 دیپلمات ایرانی در 27 سال پیش برعهده داشت و هم‌اکنون در قالب حزب نیروهای لبنانی رهبری این افراد را به‌عهده دارد، در واکنش به سخنان مستدل هفته گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که این نیروها را مسئول اصلی روشن شدن سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی دانست، تلاش کرد با ربط دادن این سخنان به مسائل انتخاباتی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند.

اواخر هفته گذشته هم سفیر ایران در لبنان با ارائه نامه‌ای از وزیر خارجه ایران به وزیر امور خارجه لبنان، خواستار تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان 2 کشور برای تعیین سرنوشت دیپلمات‌ها شد. 

حسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و احمد رستگارمقدم، 4 دیپلمات ایرانی هستند که در سال 1360 در لبنان توسط نیروهای فالانژیست سابق ربوده‌شده و اطلاعاتی مبنی بر تحویل آنان به رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

کد خبر 74765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز