مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سال آینده پایانه‌های غرب و بیهقی از زیرزمین به ایستگاه‌های مترو صادقیه و مصلی متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سما، ولی الله آذروش امروز در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر پایانه مسافربری جنوب از طریق کریدور زیرزمینی به ایستگاه مترو متصل شده و کار مطالعلتی اتصال پایانه بیهقی به ایستگاه مترو مصلی و پایانه غرب به مترو صادقیه از زیر زمین انجام گرفته و با تامین اعتبار در سال 88 این پروژه‌ها اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمامی   پایانه‌های شهر تهران به فیبر نوری مجهز شده گفت: با توجه به اینکه سال‌های گذشته شهروندان تهرانی برای تهیه بلیط اتوبوس با مشکلات زیادی روبرو بودند امسال سازمان  پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با تجهیز پایانه‌های به فیبر نوری، اماکن تهیه بلیط اینترنتی را  فراهم کرد. این کار آسایش شهروندان و کاهش سفرهای شهری را به همراه دارد.

پایانه‌های غرب تهران با 60 هکتار مساحت و جابجایی روزانه 100 هزار مسافر، پایانه جنوب با 20 هکتار مساحت و جابجایی روزانه 80 هزار مسافر، پایانه بیهقی با 17 هکتار مساحت و جابجایی روزانه 20 هزار مسافر و پایانه شرق قدیم با 7 هکتار مساحت و جابجایی روزانه 15 هزار مسافر، چهار پایانه موجود در شهر تهران هستند که برای تهرانی با مساحت 350 هکتار و5/3 میلیون جمعیت  در نظر گرفته شده است.

آذروش در این باره تصرح کرد: با توجه به جمعیت کنونی 12 میلیون نفری شهر تهران باید ظرفیت پایانه‌های تهران افزایش 100 درصدی پیدا کند.

بر همین اساس احداث پایانه شرق با 30 هکتار مساحت را در دستور کارداریم که می‌تواند از استهلاک پایانه‌های غرب و شرق قدیم کم کرده و از ورود چهار هزار اتوبوس به داخل شهر جلوگیری می‌کند. نکته حائز اهمیت اینکه پایانه شرق جدید به ایستگاه مترو جزیره‌ای در زیر خود مجهز خواهد شد.

وی از افتتاح نمازخانه در پایانه جنوب و بهره برداری از سه چرخه‌های برقی ویژه معلولان در پایانه‌های شرق و جنوب خبر داد و افزود:  از آنجا که معلولان و سالمندان نیز ازخدمات   پایانه‌ها استفاده می‌کنند، در نظر داریم که اتاقک‌های ارایه ویلچر رایگان به این قشر در  پایانه‌ها ایجاد کنیم.

همچنین احداث اتاق نوزاد و کودک از دیگر برنامه‌های پایانه‌ها است. نصب پله برقی و آسانسور از دیگر کارهای در درست اجرای سازمان پایانه‌هاست.

آذروش همچنین گفت: با توجه به اینکه به 65 درصد جمعیت تهران به وسیله خط اتوبوس تندرو پارک سوار آزادی خدمات داده می‌شود در نظر داریم که 15 پایانه نیمه متمرکر دیگر در سطح شهر تهران افتتاح کنیم تا خدمت رسانی به شهروندان با تسهیلات بیشتری انجام شود.

در حال حاضر پایانه‌های نیمه متمرکز فضل الله شهرهای کرج و قزوین، آیت الله سعیدی شهرهای استان مرکزی را پوشش می‌دهد و پارک سوار آزادی و پونک نیز به عنوان‌ پایانه‌های نیمه متمرکز داخلی و خارجی مورد استفاده شهروندان است.

کد خبر 74613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز