معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: بازماندگان کسانی که بر اثر آلودگی هوا فوت کرده‌اند و این امر از سوی پزشکی قانونی تایید شود می‌توانند مطالبه خسارت و دیه کنند.

حسین ذبحی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه بازماندگان اشخاص فوت شده بر اثر آلودگی هوا می‌توانند به مراجع قضائی شکایت خود را مطرح کنند، بیان داشت: در صورتی که فوت فرد از سوی پزشکی قانونی آلودگی هوا  یا مسمومیت بر اثر این امر اعلام شود بازماندگان می‌توانند شکایت خود را مطرح و از دستگاه‌های مربوطه مطالبه خسارت کنند.

تشدید آلودگی هوا به‌خصوص در چند ماه اخیر باعث شد تا دادستان کل کشور بار دیگر به‌عنوان مدعی‌العموم وارد عمل گردد و طی نامه‌ای از دادستان تهران خواست در بررسی لازم با دستگاه‌هایی که در نحوه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا کوتاهی کرده‌اند، برخورد کند.

معاون قضائی دادستان کل کشور درباره نحوه شکایت شهروندان از آلودگی هوا خاطرنشان ساخت: امکان رسیدگی به چنین شکایتی از سوی شهروندان وجود ندارد و این امر بر عهده دادستانی کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم است.

ذبحی درخصوص اقدامات دادستانی کل کشور در ارتباط با موضوع تشدید آلودگی هوا در شهرهای بزرگ به‌خصوص تهران ابراز داشت: تا‌کنون جلساتی در دادستانی کل کشور با مسئولان امر تشکیل شده است و مسئولیت‌ها و وظایف محوله در این خصوص به دستگاه‌های متولی یادآوری شده است تا با جدیت بیشتری در این باره وارد عمل شوند.

کد خبر 74581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز