تاریخ ساخت مسجد به سال ۱۳۵۸ برمی‌گردد. با اینکه نسبت به مساجد قدیمی منطقه جوان‌تر اسـت، اما پیشکسوت مساجد محله در اجرای برنامه‌های پربار فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای جوانان است.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، زمین آن را یکی از اهالی مسعودیه به نام «پرویز شیرازی» وقف کرده  و خودش هم آن را ساخته است.

مسجد جامع مسعودیه کتابخانه بزرگی قرار دارد. «مصطفی میرزابیگ»، یکی از قدیمی‌های محله و پای ثابت نمازهای یومیه این مسجد، معتقد اسـت بزرگ‌ترین کتابخانه مساجد محله به کتابخانه مسجدجامع مسعودیه تعلق دارد با ۸ هـزار جلـد کتـاب در موضوعات متنوع؛ از علمی و تاریخی گرفته تا کمک درسـی و داسـتان. میرزابیگ می‌گوید: «تنـوع کتاب‌ها و به روز بودن آنها باعث شـده نوجوانـان و جوانان زیادی برای مطالعه و امانت گرفتن کتـاب به اینجـا بیایند.»

این مسجد را برگزاری برنامه‌های ورزشـی برای قشر جوان و نوجوان شاخص کرده است. بساط فوتبال‌دسـتی، پینگ‌پنگ و دارت در مسـجد مهیاست و بچه‌ها بـا نظارت مربیان به بازی‌های رایانه‌ای و تمرین نظامی در مسگرآباد نیز می‌پردازنـد. این مسجد برای شنا و فوتبال بچه‌ها هم با یک باشگاه هماهنگ کرده و اردوهای یک‌روزه به موزه سـعدآباد، موزه قصر، پارک ارم و اردوهای چندروزه به مشهد و شـمال کشور هم برای آنها تدارک دیده است.»

مسجد جامع مسعودیه به همه شهروندان توجه و برای اوقات فراغت آنها برنامه‌های متنوعی دارد که با فرارسیدن تابستان بیشتر هم می‌شوند. قلاب‌بافی و بافتنی و خیاطی از برنامه‌های ثابت برای خواهرانی است که در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و در فصل تابستان کلاس‌های سفره‌آرایی، قالیبافی و گلدوزی هم برپا می‌شود. بانوان به اردوهای زیارتی و سیاحتی هم می‌روند. مسجد صندوق قرض‌الحسنه‌ای هم دارد که به گفته میرزابیگ که خودش هم یکی از اعضای هیئت مؤسس آن است هر هفته به ۳ تن از نمازگزاران تا ۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

کد خبر 743168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha