کپسول نجات روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به ایستگاه فضایی می‌رود تا سه فضانوردی را که فضاپیمایشان دچار آسیب شده به زمین باز گرداند.

ایستگاه فضایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ساینس الرت، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که قصد دارد  روز ۲۴ فوریه، یک کپسول نجات به فضا بفرستد تا سه فضانوردی را که فضاپیمای بازگشتشان به خاطر برخورد شهاب‌سنگی کوچک آسیب دیده بود، به زمین بازگرداند. 

سایوز ام اس-۲۲ فضانوردان روس، دیمیتری پتلین و سرگئی پروکوپیف و فرانک روبیو فضانورد ناسا را در ماه سپتامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. آن‌ها قرار بود با همان فضاپیما به خانه برگردند، اما در اواسط دسامبر پس از برخورد با آنچه مقامات فضایی ایالات متحده و روسیه معتقدند یک سنگ فضایی کوچک بود، شروع به نشت مایع خنک‌کننده کرد.

در ژانویه، روسیه اعلام کرد که در ماه فوریه یک فضاپیمای خالی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد تا سه فضانورد را به خانه بازگرداند، اما سازمان فضایی روسیه دوشنبه هفته قبل اعلام کرد که پرتاب کپسول سایوزMS-۲۳ را به تاخیر انداخته زیرا یک کپسول باری دیگر که در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفته نیز دچار نشتی مایع خنک کننده شده و این نگرانی‌هایی را به وجود آورد. 

بیشتر بخوانید:

روز شنبه، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که طراحان ارشد اکنون توصیه کرده‌اند که پرتاب فضاپیمای نجات در ساعت ۰۳:۳۴ بامداد (۰۰:۳۴ به وقت گرینویچ) در ۲۴ فوریه تنظیم شود. آژانس فضایی گفت که سایوز MS-۲۳ به دقت مورد بررسی قرار گرفته و هیچ آسیبی مشاهده نشده است. اکنون یک کمیسیون دولتی باید تاریخ جدید را تایید کند. 

کد خبر 743150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha