یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
۱ نفر

یکی از زیباترین بناهای مقبره شهدا تا پایان بهمن‌ماه در منطقه ۴ ساخته می‌شود. این بنای هشت‌ضلعی با ارتفاع ۶ متر که دهمین یادمان مقبره‌الشهدا در شمال شرق تهران است، در بوستان مجیدیه واقع شده.

مقبرالشهدا

به گزارش همشهری آنلاین، خبر را معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۴ اعلام کرده و در ادامه مشخصات فنی و مراحل پیشرفت پروژه را این‌طور شرح داده:‌ «بنای یادمان شهدای گمنام به مساحت ۲۴۴ متر مربع با ارتفاع ۶ متر است و در نمای این بنا کاشی هفت‌رنگ چاپی و آجر قزاقی به کار رفته است.»

به گفته «نادر حیدرزاده»، المان شهدای بوستان مجیدیه، دهمین مقبره شهدا در این منطقه است و پیش از این در بوستان‌های الغدیر، پلیس، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید عباسپور و ... یادمان مقبره‌الشهدای گمنام نصب شده است. به نظر می‌رسد مسئولان شهری به ساخت المان مقبره شهدای گمنام توجه ویژه‌ای دارند، چون طراحی این المان ۳ سال پیش از طریق فراخوانی به مسابقه گذاشته شده بود. در این فراخوان که با همکاری ۶ دانشگاه برتر و سازمان مشاور فنی مهندسی شهر تهران در ۲ مرحله برگزار شد، پس از داوری در نهایت یک طرح با عنوان طرح برتر انتخاب و برای اجرا معرفی شد.

کد خبر 736559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha