پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) و آغاز ایام‌البیض مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف از سحرگاه ۱۵ بهمن در مسجدالنبی(ص) محله تهرانسر آغاز می‌شود. امسال قرار است این مسجد در مراسم معنوی اعتکاف پذیرای نوجوانان و جوانان منطقه باشد.

اعتکاف

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اهمیت دادن به جوانان و نوجوانان در برنامه‌ریزی فرهنگی مانند اعتکاف، مسجدالنبی برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه هشتادی‌ها تدارک دیده است. امام جماعت مسجد النبی(ص) در باره این ویژه‌برنامه‌ها می‌گوید: «رهبر معظم انقلاب در فراز ششم بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کردند و اعتکاف را به‌عنوان نمونه‌ای از آن دانستند. اعتکاف همزمان با سحرگاهان روز سیزدهم رجب آغاز و معتکف به مدت ۳ روز از درون مسجد جز برای انجام اعمال ضروری خارج نمی‌شود.»

«حجت‌الاسلام نظم‌ده» پیش‌بینی می‌کند که در مقایسه با ۲ سال گذشته که به خاطر شیوع کرونا حضور معتکفان کاهش داشت، امسال شاهد حضور پررنگ مردم به‌ویژه دهه هشتادی‌ها در این مراسم عبادی باشیم. به همین خاطر ثبت‌نام از گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال برای دختران و ۱۷ تا ۲۶ سال برای پسران آغاز شده است. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی تا ۷ بهمن ماه فرصت دارند به مسجدالنبی(ص) مراجعه و ثبت‌نام کنند.

او اظهار می‌کند: «مراسم معنوی اعتکاف همه ساله از ۱۳ تا ۱۵ ماه‌رجب و ایام ولادت امیرالمؤمنین(ع) در مسجد برگزار می‌شود که امسال تاریخ آن ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه است.»

اعتکاف در لغت به مفهوم گوشه‌نشینی است و معتکف گوشه‌ای را برای خویش برمی‌گزیند و در خلوتی معنوی به راز و نیاز با خداوند می‌پردازد. در واقع این مراسم در عمل دست شستن از همه امیال و اعمال دنیوی است که بزرگ‌ترین پیشامد توحیدی و معنوی پیش از ماه رمضان به شمار می‌رود.

کد خبر 735511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha