مسئولان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۸ با راه‌اندازی اتوبوس سیار و شبانه‌روزی امدادرسان، اجازه نمی‌دهند هیچ کارتن‌خواب و بی‌پناهی در معابر بماند.

قاسمی

به‌ گزارش همشهری آنلاین، در فصل بارش‌های زمستانی و ورود جبهه هوای سرد، مسئولان شهرداری منطقه۱۸ تهران تصمیم گرفتند پیش از هرکاری رسیدگی به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را در اولویت برنامه‌هایشان قرار دهند و به آنهایی که در گوشه‌ای از شهر در این روزهای سرد سرپناهی ندارند پناه دهند. به همین دلیل، با راه‌اندازی اتوبوس سیار امدادرسان ویژه افراد بی‌سرپناه به یاری بی‌خانمان‌ها آمدند.

«یوسف مقدمی»، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۸، با بیان این مطلب گفت: «از ابتدای فصل زمستان، اتوبوس سیار امدادرسانی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا در حین گشت‌زنی، برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب سرپناهی مهیا کرده باشیم و تا کنون موفق شده‌ایم بیش از ۳ هزار و ۵۷۵ نفر را توسط عوامل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری شناسایی و به نزدیک‌ترین مددسرای منطقه انتقال دهیم. ما به عنوان خادمان مردم در شهرداری و به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کنیم تا علاوه بر فراهم آوردن اسکان این تعداد شهروند آسیب‌دیده اجتماعی، آنها از تغذیه و محل خواب مناسب برخوردار شوند.»

او تاکید کرد: «مدیریت شهری برای ساماندهی افراد بی‌خانمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و به ایفای نقش می‌پردازد تا در این برهه زمانی شرایط رفاه و آسایش اقشار آسیب‌دیده اجتماعی فراهم شود.»

مقدمی در پایان یادآور شد: «به طور حتم صاحبان اصلی شهر یا همان شهروندان می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس به عنوان رابط میان شهروندان و مدیریت شهری، مشکلات محله خود را در این زمینه مطرح کنند.»

  

کد خبر 735434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 1
    بازداشگاهها را به بیخانمانها اختصاص دهید تا در این سرما سرپناهی داشته باشند