گروه شهری: بعد از پایان بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس، عده‌ای از تماشاگران این بازی، به 180 دستگاه اتوبوس شرکت واحد بیش از 170 میلیون ریال خسارت وارد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، مدیرکل روابط عمومی شرکت واحد با اعلام این خبر افزود: متأسفانه تخریب اموال شرکت واحد پس از مسابقات فوتبال به یک روند عادی تبدیل شده که عدم اتخاذ تصمیم قاطع از سوی مسئولان ذیربط موجب تشدید تخریب اموال عمومی شهر خواهد شد.

قاضیان با اشاره به کاهش 20 درصدی میزان خسارت وارده به اتوبوس‌های شرکت واحد نسبت به بازی سال پیش این دو تیم گفت: در سال 85 شرکت واحد پس از سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی تنها در 8 بازی مهم ازجمله بازی استقلال تهران و فولاد اهواز و حتی بازی‌های ملی چون ایران و بوسنی و ایران و بحرین، شاهد خسارات جدی بوده است. براساس آمار میزان خسارات وارده در این 8 بازی که در سال 85 انجام شده است.

وی میزان خسارت‌های این شرکت را در طول سال‌های گذشته سنگین ارزیابی کرد و افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به‌دلیل خدمات‌رسانی به تماشاگران فوتبال از سال 73 تا 84 بیش از 7 میلیارد ریال خسارت دیده است که تنها 2 میلیارد ریال از خسارت‌های وارده از سوی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به‌نوعی خود را در این زمینه مسئول می‌دانستند پرداخت شده است.

قاضیان با اشاره به وظیفه شرکت واحد برای سرویس‌دهی به شهروندان افزود: تلقی شرکت واحد از خدمات‌رسانی به تماشاگران فوتبال مانند، مراسم روز قدس یا مراسم‌های دیگر است، اما متأسفانه برخورد نامناسب برخی تماشاگران موجب شده تا پرسنل خدمتگزار در این شرکت دلسرد شوند.

وی به ناهنجاری اخلاقی برخی تماشاگران اشاره کرد و گفت: در جریان اتفاق روز جمعه، یکی از پرسنل این شرکت نیز مورد ضرب و شتم برخی از این تماشاگران قرار گرفت و هم‌اکنون به‌دلیل آسیب‌دیدگی بستری است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت واحد با تأکید بر کنترل این ناهنجاری‌ها گفت: شاید لازم است تا بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها وارد عرصه شوند و با فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌پذیری، تماشاگران معدودی را که دچار ناهنجاری رفتاری هستند کنترل کرده و آنان را با موازین درست اخلاقی بیشتر آشنا کنند.

کد خبر 7350

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز