پس از عبور از بلوار سنگفرش شده خیابان استاد معین و تقاطع خیابان طوس، مسجدی نمایان می‌شود که جزء قدیمی‌ترین و فعال‌ترین مراکز مذهبی و دینی منطقه٩ است. در اسناد قدیمی، نام امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از متولیان بنای مسجد فاطمه‌الزهرا (س) آمده است.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : مسجد فاطمه‌الزهرا(س) در سال ١٣۵٤ با مشارکت و همت خیران محلی ساخته شده است. در فضای ٨٠٠ مترمربعی این مسجد بخش‌هایی همچون خیریه حضرت زهرای مرضیه (س)، بسیج خواهران و برادران، کتابخانه و کارگاه آموزش‌های قرآنی دارد.

پرمخاطب‌ترین برنامه؛ پاسخ به شبهات دینی و احکام

حجت‌الاسلام «شمس» امام جماعت مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در سال ٦٠ به‌دست منافقان در فاصله کمی از این مسجد به شهادت رسیده است. پس از این واقعه حجت‌الاسلام «محمدرضا کافی» که آن زمان طلبه جوانی بود امام جماعت مسجد شد تا راه روحانی شهید همچنان تداوم پیدا کند. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این مسجد، پاسخ به احکام، مسائل شرعی، دینی، موضوعات اخلاقی و اجتماعی است که هر روز در٢ نوبت ظهر و عصر و مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

البته ‌کارگاه تفسیر موضوعی قرآن ٣روز در هفته پس از نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود تا شهروندان علاوه بر خواندن آیات نورانی قرآن کریم به معنی و محتوای آن نیز دقت و توجه بیشتری داشته باشند. مشارکت جوانان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) آمار بالایی دارد. واحد بسیج و فرهنگی این مسجد توانسته در جذب نوجوانان و جوانان موفق عمل کنند. این موضوع نشان می‌دهد که به نیازها و خواسته‌های این اقشار توجه شده و همچنین از توانایی و نظر آنها در اجرای برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

از تهیه ارزاق تا جهیزیه برای خانواده‌های تحت پوشش

واحد خیریه حضرت زهرای مرضیه (س) مستقر در این مسجد از سال ١٣٦٣ راه اندازی و شروع به‌کار کرده و در دوران دفاع مقدس علاوه بر حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند، با جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی از جمله لباس و پوشاک، مواد غذایی و غیره در سنگرهای پشت جبهه خدمت کرده است. اکنون نیز خانواده‌هایی تحت پوشش واحد خیریه این مسجد هستند و از کمک‌های مادی و معنوی خیریه بهره‌مند می‌شوند. در این زمینه دفترچه‌های ویژه‌ای در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گرفته تا بتوانند به طور منظم برخی از اقلام ضروری و مورد نیاز ازجمله برنج، روغن، گوشت و غیره را دریافت کنند.

با توجه به بودجه و حمایت‌های مادی و معنوی افراد نیکوکار از واحد خیریه این مسجد، کارهایی مثل تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت و در برخی موارد خرید سیسمونی نوزادان نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 734173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha