همشهری‌آنلاین : رئیس کل بانک مرکزی با پیش‌بینی ادامه روند کاهشی قیمت نفت و شدیدتر شدن بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، گفت:

معتقدم آمریکا و اروپا در آینده‌ای نزدیک گرفتار بحرانی همچون بحران سال 1929 در زمان جنگ جهانی دوم خواهند شد.

به گزارش مهر، محمود بهمنی با پیش‌بینی کاهش قیمت نفت و ادامه روند کاهشی آن و اینکه هنوز قیمت نفت جای کاهش دارد، گفت: بحران مالی در آمریکا و اروپا را نیز پیش از وقوع بحران را نیز پیش بینی کرده بودیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنم در آینده آمریکا با رکود و تورمی بسیار شدیدتر از تورم فعلی روبرو شود، تصریح کرد: اروپا و آمریکا با بحرانی شدیدتر از بحران فعلی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آمریکا کالاهای خود را به نصف و یا حتی یک سوم قیمت در بازارهای جهانی می فروشد و در حال تخلیه انبارهای خود است، اظهارداشت: به تبع این امر تولید این کشور صدمه می‌بیند و کاهش می‌یابد.

به گفته بهمنی آمریکا و اروپا در آینده‌ای نزدیک با افزایش قیمت‌های شدید مواجه و گرفتار بحرانی همچون بحران سال 1929 در زمان جنگ جهانی دوم خواهند شد.

وی با اشاره به این مطلب که پول آمریکا جهان شمول است، یعنی به هر میزان که اسکناس چاپ کند، از این کشور خارج می‌شود، بنابراین دیر اشباع می‌شود و تاثیرات خود را نیز دیر نشان می‌دهد، گفت: کشورهایی که پولشان از آنها خارج نمی‌شود، زودتر اشباع می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در این وضعیت این کشور هنوز در حال چاپ اسکناس است که روزی حد این اسکناس‌ها اشباع می‌شود و در این زمان است که افزایش قیمتها آغاز می‌شود

کد خبر 73077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز