برای نهادینه شدن زندگی شهروندی از دوران کودکی، کارگاه‌های آموزشی با موضوع، مدیریت پسماند، آشنایی با مخاطرات شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، شیوه‌های صحیح تربیت فرزندان، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس پازل شهر تهران برگزار شد.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ١٠ در این کارگاه‌ها موضوعاتی مانند، آشنایی با مخاطرات شهری با سرفصل اصول مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی ویژه دانش‌آموزان با توجه به ضرورت آموزش در حوزه ایمنی و مدیریت بحران در حوادث، آموزش داده شد.
دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها با مبانی بحران با محوریت زلزله و بایدها و نبایدهای آن در هنگام وقوع زمین‌لرزه و روش‌های صحیح پناهگیری برایکاهش خسارات و صدمات جسمی آشنا شدند.
همچنین برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان برپایی دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی و رعایت احترام و حقوق شهروندی و آموزش به دانش‌آموزان در کانون خانواده از طریق آگاهی والدین و استفاده از آن در تربیت فرزندان از دیگر دوره‌های آموزشی اداره آموزش شهروندی بود که با هدف، ارائه راهکارهای نوین در تربیت فرزندان و ویژگی‌های هر مرحله از رشد جسمانی و شناختی و تعاملات بین فردی برگزار شد.
‌کارگاه آموزشی پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با سرفصل آشنایی با شبه‌عرفان‌ها و جریان‌های نوظهور نیز با هدف آگاهی والدین از شیوه‌ها و روش‌های مقابله با عرفان‌ها و جریان‌های نوظهور و تاثیر آنها بر شخصیت نوجوانان هم در فرهنگسرای حرا برگزار شد.
برنامه‌های آموزشی حوزه مدیریت پسماند در ۳۵ مدرسه و بوستان منطقه ۱۰ با موضوع مدیریت پسماند و ترویج فرهنگ تفکیک در مبدا در مدارس سطح محدوده و توزیع اقلام تشویقی برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان نیز، برگزار شد.

کد خبر 724073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha