طراحی پایداری که برای جمع آوری باران های موسمی سنگاپور انجام شده به جاذبه گردشگری پاساژ لوکس مارینا تبدیل شد. گردابی که به یک آبشار می‌ریزد!

به گزارش همشهری آنلاین، پاساژهای ساده‌ای که در گذشته تنها محل گذر (معنای فرانسوی کلمه پاساژ) یا خرید بودند، این روزها به محل تفریح و گردش‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل شده‌اند و مراکز خرید بزرگ سال‌هاست در رقابت با یکدیگر از جاذبه‌های مختلفی برای جذب گردشگر استفاده می‌کنند و دکورهای شگفت انگیزی را اجرا می‌کنند.

یکی از این مراکز جذاب مارینا بی سندز، تفرجگاه ساحلی شن‌ها، است. مجموعه‌ای عظیم و لوکس در سنگاپور که یک گرداب دارد. گردابی که به شکل آبشار به داخل مرکز خرید این مجموعه می‌ریزد پای افرادی را که قصد خرید از این مال لوکس را هم ندارند به آنجا باز می‌کند. 

ببینید | آب باران وسط این پاساژ لاکچری تبدیل به گرداب می‌شود!

این گرداب بزرگ در داخل یک کاسه اکریلیک با قطر بیش از بیست متر شکل می‌گیرد و به آبشاری می‌رسد که از ۲ طبقه مرکز خرید به یک استخر در همکف می‌افتد. این اثر هنری، هم به عنوان نورگیر و هم به عنوان جمع کننده باران عمل می‌کند و آب آبشار نیز دوباره به گرداب بازگردانده می‌شود و یک طراحی پایدار دارد.

پمپ‌هایی که آب را به داخل کاسه هدایت می‌کنند، چند بار در ساعات عصرگاهی روشن می‌شوند، بنابراین شکل و شدت گرداب همیشه در حال تغییر است اما در اوج سرعت جریان، ۸۰۰۰ گالن در دقیقه از طریق دهلیز مرکزی می‌ریزد و ۲۰۰ تن آب در اطراف کاسه می‌چرخد و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، چرا که دیدن جریان آب به این شکل واقعا شگفت انگیز است.

کد خبر 724066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha