دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

«انتخاب» یعنی نظردادن، یعنی برگزیدن کسی یا چیزی برای کاری؛ و حالا در این روزها، بچه‌ها در مدرسه، درگیر انتخابات هستند؛ انتخابات اعضای منتخب برای شورای دانش‌آموزی مدرسه!

شورا

از هفته‌ها پیش، کاندیداها، تبلیغات را آغار کرده‌اند و تابلوهای مخصوص اعلانات مدرسه،   جای پوسترهای خلاق، بامزه و گاهی ساده‌ی تبلیغان نامزدهاست. غیر از عکس های ریز و درشت و شعارهای تبلیغاتی، وعده‌های نامزدها هم عموماً جذاب است و البته بچه‌ها می‌دانند کدام وعده‌ها شدنی و قابل‌دسترسی است و کدام پوچ و توخالی!

انتخابات شورای دانش‌آموزی، شور خاصی به فضای مدرسه می‌دهد؛ چون بچه‌ها می دانند اگر منتخبانشان، پای کار باشند و خوش‌فکر و پیگیر، اوضاع اداره‌ی مدرسه‌شان، بهتر خواهد شد. شاید دلیلش هم این است که مدیران مدارس، در این سال‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هم‌فکری با نوجوان‌ها، بازدهی کار را چند برابر می کند.

برنامه‌ریزی درسی مدرسه، چیدمان درس‌ها در روزهای امتحان‌های میان‌نیم‌سال و نیم‌سال، برگزاری اردوهای درون و برون‌مدرسه‌ای، انعکاس نقاط ضعف و قوت معلم‌ها به گوش مدیر و مسئولان مدرسه و بسیاری دیگر از کارهای ریز و درشت مدرسه، از جمله مواردی است که بچه‌های شورا در آن‌ها ورود می کنند و با مسئولان مدرسه، جلسه برگزار می کنند و هم‌فکری می‌کنند.

شوراهای دانش‌آموزی نهادی در مدارس ایران است که اعضای آن با انتخابات میان دانش‌آموزان برگزیده می‌شوند. این انتخابات از سال ۱۳۷۶ در مدارس برگزار می‌شود.

کد خبر 722020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha