یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» با برنامه‌های متنوع  در روزهای ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه در فرهنگسراهای اشراق، ولا، خاوران و بهمن برگزار می‌شود.

جشنواره انار

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» دراین‌باره گفت: «یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار، فعال‌سازی مراکز فرهنگی هنری برای حضور حداکثری و مستمر خانواده‌ها برگزار می شود.» 

«رضا دوستعلی» افزود: «این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغاتی استان‌ها و صنایع دستی اقوام، نمایشگاه فرش دستباف، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به منظور آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در چهار فرهنگسرای اشراق، ولا، خاوران و بهمن تدارک دیده شده است.»

او درباره حضور استان‌های مختلف در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» ادامه داد: «باغ‌داران از ۷ استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغاتی و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا کرده‌اند.» 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» اضافه کرد: «در جشنواره انار سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، هنرهای تجسمی، کودک، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی و... آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده است.»

علاقه‌مندان برای شرکت در یازدهمین جشنواره انار صد دانه یاقوت می‌توانند در روزهای ۲۸ آبان تا ۱۱ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ به فرهنگ‌سراهای اشراق، ولا، خاوران و بهمن مراجعه کنند. همچنین شماره تماس ۱۸۳۷ پاسخگوی مخاطبان است.

کد خبر 721330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha