مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سامانه تبلیغات امور پزشکی یک سامانه آنلاین است و اعضای سازمان نظام پزشکی کشور بدون مراجعه حضوری می‌توانند در سامانه درخواست دهند.

پزشک - پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین، شیرین شجاعی مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور در مورد سامانه تبلیغات امور پزشکی با برنامه «روزنه» رادیو گفتگو کرد.

شجاعی در مقدمه گفت: مسئله تبلیغات امور پزشکی سالهاست که در سازمان نظام پزشکی به صورت منظم انجام می‌شد اما به صورت یک سامانه یکپارچه و دارای مجوز مشخص که بتوان آن را پیگیری کرد از سال ۱۴۰۰ به صورت پایلوت راه اندازی شده است.

وی افزود: ما از مردادماه امسال به صورت کاملاً رسمی از این سامانه رونمایی کردیم و از ۱۹ مهرماه هم از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه این سامانه فقط برای پزشکان نیست اظهار کرد: کلیه اعضای سازمان نظام پزشکی از پزشکان گرفته تا دندانپزشکان و کلیه رشته‌های عضو سازمان باید از این طریق مجوز تبلیغات بگیرند.

شجاعی تأکید کرد: طبق قانون کشوری و قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۸۳، کلیه تبلیغات و آگهی‌ها در زمینه دارویی، آرایشی، بهداشتی و امور پزشکی و سلامت محور باید مجوز سازمان نظام پزشکی را دریافت کنند و در غیراین صورت اجازه تبلیغات ندارند.

وی افزود: این سامانه آنلاین است و اعضای سازمان نظام پزشکی کشور بدون مراجعه حضوری می‌توانند در سامانه درخواست دهند و طبق دستورالعمل، مجوز خود را دریافت کنند.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور اضافه کرد: ما این سامانه را به سامانه جستجوی اعضای سازمان نظام پزشکی نیز متصل کردیم تا مردم به راحتی بتوانند از پروانه فعالیت پزشکان و کادر درمان و تاریخ انقضای پروانه آنها مطلع شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سامانه تبلیغات امور پزشکی امکان نظارت مردمی را تقویت می‌کند یادآورشد: افراد با جستجوی عبارت «اعضای نظام پزشکی» در اینترنت می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز و صحت اطلاعات آن‌ها در سامانه دسترسی پیدا کنند و درصورت عدم تطبیق اطلاعات، موضوع تخلف را گزارش دهند.

کد خبر 720406
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha