چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

علی مطهری: تقارن محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، با فاجعه عظیم غزه الهام‌بخش حماسه و استقامت به مجاهدان غریب فلسطینی و به همه مسلمانان بلکه آزادگان جهان است.

زبان حال مبارزان حماس و جهاد اسلامی این است که: هیهات من الذله: ما کجا و تن به خواری دادن کجا! امروز حادثه کربلا در غزه تجسم یافته است و سرنوشت اسلام در غزه تعیین می‌شود. تک‌تک ما مسلمانان درباره این حادثه مسئولیم و در روز جزا مورد سؤال واقع می‌شویم که در زمینه همبستگی اسلامی چه کردیم؟ شعار محرم امسال باید فلسطین و غزه باشد.

به‌تعبیر شهید آیت‌الله مطهری شمر 1400 سال پیش مرد، شمر امروز را بشناس؛ شمر امروز باراک، وزیر جنگ منحوس رژیم صهیونیستی است.

اما عمر سعد کربلای غزه، حسنی مبارک است که میان وعده‌های اربابانش و حمایت از حق مردد مانده است. مصری که در سال 1973 با شکستن خط بار لو می‌رفت که بساط اسرائیل را برچیند پس از سال‌ها نفاق اکنون به هم‌پیمان اسرائیل تبدیل شده است و البته کنار رفتن نقاب از چهره دولت‌های مصر، عربستان و اردن و ملحق شدن آنها از اردوگاه نفاق به اردوگاه کفر، یک گام بلند در راه آرمان فلسطین است زیرا مبارزه با نفاق بسیار سخت‌تر از مبارزه با کفر است.

اکنون صف‌ها در منطقه مشخص شده و تشخیص حق از باطل برای ملل مسلمان آسان‌تر گردیده است. در یک طرف اسرائیل و دولت‌های مصر، عربستان و اردن قرار دارند و در طرف دیگر حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله، سوریه و ایران و البته همه ملت‌های مسلمان که اغلب آنها اسیر دولت‌های وابسته خود هستند.

خائن بودن اکثر دولت‌های عربی یا هم‌مرز نبودن با فلسطین هیچ تکلیفی را از دولت‌ها و ملل مسلمان ساقط نمی‌کند. به‌فرموده امام علی(ع) هر ملتی که از جهاد فرار کند خداوند جامه ذلت بر او می‌پوشاند.

بجاست که دولت‌های اسلامی اگر خود رسما وارد جنگ نمی‌شوند لااقل راه داوطلبان جهاد با اشغالگران قدس شریف، از هر ملیتی از ملل مسلمان را هموار و زمینه جهاد آنها را فراهم سازند. رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی در پیام اخیر خود تصریح فرمودند که هرکس در این دفاع مشروع و مقدس کشته شود شهید است و از جنایتکاران صهیونیست به «کافر حربی» تعبیر کردند.

پیشنهاد می‌شود اکنون که ارتش‌های کشورهای اسلامی برخلاف وظیفه شرعی خود وارد این معرکه نمی‌شوند، ارتش مشترک اسلامی از این داوطلبان تشکیل و وارد عمل گردد.

به قول اقبال لاهوری:

امر حق را حجت و دعوی یکی است   خیمه‌های ما جدا دل‌ها یکی است 

از حجاز و چین و ایرانیم ما   شبنم یک صبح خندانیم ما

آری، به قول سیدجمال‌الدین اسدآبادی وطن ما آنجاست که اسلام باشد.در سال‌های اخیر رسانه‌های غربی با هدایت صهیونیست‌ها آنقدر به دنیا تلقین کردند که مجاهدین فلسطینی و لبنانی و همه کسانی که مخالف اسرائیل‌اند تروریست هستند که ملل مسلمان از ارسال علنی حتی کمک‌های انسانی و مالی به مردم مظلوم فلسطین هراس دارند، مبادا متهم به حمایت از تروریسم شوند.

باید ارسال کمک‌ها ازجمله سلاح و حتی سرباز به فلسطین علنی و با افتخار انجام شود تا این حیله صهیونیست‌ها خنثی شود.

اما در این میان وظیفه دولت مصر از سایر دولت‌های اسلامی سنگین‌تر است. اکنون دولت مصر همچنان که عمر سعد در روز عاشورا شریعه فرات را بست ،گذرگاه رفح را بسته است و از ارسال مواد غذایی و سوخت و کمک‌های انسانی به داخل غزه و از انتقال مجروحان به بیرون جلوگیری می‌کند.

سزاست که سخن امام حسین(ع) را به آنها گوشزد کنیم که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و ما می‌گوییم اگر دین ندارید لااقل به حکم تعصب عربی و بازگشتتان به جاهلیت قبل از اسلام، از برادران عرب خود دفاع کنید. کاری نکنید که یک خالد اسلامبولی دیگر پیدا شود و شما را به درک واصل کند.

لازم است هرچه زودتر گذرگاه رفح را باز کنید والا در آینده‌ای نزدیک به جرم جنایتکار جنگی همراه سران صهیونیست محاکمه خواهید شد.

از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز می‌خواهیم که عملکرد دولت‌های عربی را در فاجعه غزه دقیقا زیر نظر بگیرد و روابط آینده اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خود با آنها را براساس آن تنظیم کند.

کد خبر 72038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز