سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

ابوسرور*: خداوند متعال در کتاب آسمانی خود می‌فرماید: «ولا تهنوا ولاتحزنوا فأنتم الأعلون ان کنتم مؤمنین» (سست نشوید و اندوهگین مباشید که شما برتر و والاترید، اگر مؤمن باشید.)

و در جایی دیگر می‌فرماید: «ان تکونوا تألمون فانهم یألمون کما تألمون و ترجون من‌الله ما لا یرجون» (اگر شما درد می‏کشید، دشمن نیز مانند شما درد می‏کشد، ولی شما امید پاداش از خدا دارید که آنان ندارند.)

رژیم خون آشام صهیونیستی شنبه گذشته تهدیدهای روزهای گذشته خود مبنی بر حمله گسترده به نوار غزه را عملی کرد و بار دیگر نقاب تزویر و نفاق را برداشته و خوی درندگی خود را نمایان ساخت و تا لحظه نگارش این یادداشت بیش از 390 فلسطینی از جمله ده‌ها زن و کودک را به شهادت رسانده و به تخریب گسترده اماکن عمومی و دولتی و منازل فلسطینیان دست زده است.

همچنین در این حملات قریب به 2 هزار نفر زخمی شده‌اند که حال خیلی از آنها وخیم است.

در حقیقت این حملات برای ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت غیر‌منتظره نبود، ملتی که بیش از 60 سال است که با تهدیدات و حملات ویرانگر دشمن صهیونیستی روبه‌رو است و در سال‌های اخیر نیز هنگامی که خواست با انتخاب آگاهانه‌اش، خود را به هدفش نزدیک‌تر گرداند، دردها و رنج‌هایی را حتی از ذوی‌القربی (تشکیلات خودگردان و مزدوران وابسته به صهیونیسم و آمریکا در منطقه) تحمل کرد، اما اکنون پس از نومیدی رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا و هم‌پیمانان مزدور آنها در منطقه و جهان از عدم‌تحقق اهدافشان در 18 ماه محاصره شدید و گسترده نوار غزه، این رژیم به حملات نظامی ویرانگر روی آورده است تا از این طریق بتواند به اهداف خود مبنی بر نابودی حکومت حماس و پایان دادن به مقاومت مردم فلسطین دست یابد.

رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش از 6 بهمن‌ماه 1385 هنگام پیروزی حماس در انتخابات هر راهکاری را از تحریم دیپلماتیک و سیاسی حکومت منتخب فلسطین گرفته تا ایجاد آشوب سازمان یافته داخلی به سرکردگی جریان مزدور داخل فتح و بالاخره محاصره همه‌جانبه برای نابودی این حکومت و مقاومت حماس و دیگر گروه‌ها آزمودند، اما ناکام ماندند.

پس از این ناکامی، هم‌اکنون رژیم غاصب صهیونیستی دست به حمله افسارگسیخته‌ای زده است تا به اهدافش دست یابد. در این راستا نیز در سایه سکوت مرگبار و عدم‌اقدام جدی نظام‌های عربی و اسلامی و مجامع جهانی، از ارتکاب هیچ جنایتی ابا ندارد.

ملت فلسطین کاملا از خوی درندگی غاصبان سرزمین خود آگاه است و وقتی حماس را انتخاب کرد، چنین روزهای سختی را هم پیش‌بینی می‌کرد‌، اما آنچه در این میان برای این مردم غیرقابل انتظار بود، سکوت و حتی تحرکات برخی طرف‌های منطقه‌ای علیه ساکنان نوار غزه است.

اکنون همچنان که مقام معظم رهبری ایران اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) فرمودند، باید این سؤال را پرسید که «آیا عرصه‌‌ دیگری عریان‌تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستی کفار حربی با منافقان امت برای سرکوب مسلمانان لازم است تا شما احساس تکلیف کنید؟» ذکر این نکته ضروری است که مبارزات فلسطینیان برای لقمه‌ای نان و یا بازگشایی چند گذرگاه نیست، بلکه جنگ میان موجودیتی نامشروع و موجودیتی حق‌مدار و آزادی‌خواه است و همچنان که اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین اعلام کرد: مبارزات حماس با هدف اعاده حق ملت فلسطین در رسیدن به آزادی و استقلال و حاکمیت بر سرزمین خود است.

حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در اقدامی تاکتیکی و موقت در راستای مدیریت جنگ با این رژیم، تفاهم آرام‌سازی را از موضع قدرت و اقتدار بر طرف صهیونیستی تحمیل کردند، اما رژیم اشغالگر قدس فکر می‌کرد که موافقت گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین از موضع ضعف است و همین مسئله باعث شد که دشمن صهیونیستی از عمل به شروط تفاهم آرام‌سازی شانه خالی کرده و با حمایت طرف‌های بین‌المللی فشارهای نظامی و اقتصادی ظالمانه‌ای را علیه ملت فلسطین و به‌ویژه ساکنان نوار غزه آغاز کند تا به خیال خود گروه‌های مقاومت را وادار به آتش بسی مجانی کند، اما واقعیت این است که آنها در محاسبات خود اشتباه کردند و جنبش حماس حاضر به امضای آتش‌بس مجانی و یکطرفه با این رژیم نشد، بلکه با اتکا به اقتدار مبتنی بر قدرت لایزال الهی و ملت غیور و قهرمان فلسطین و سایر ملت‌های عربی و اسلامی با این پیشنهاد طرف صهیونیستی مخالفت کرد.

به ضرس قاطع باید گفت که این حملات و ویرانگری‌ها هیچگاه موجب تضعیف روحیه و اراده ملت فلسطین نخواهد شد، بلکه نتایجی کاملا معکوس برای صهیونیست‌ها به همراه خواهد داشت و به گفته آوی رتسون، تحلیلگر برجسته صهیونیستی در صورت حمله زمینی ارتش صهیونیستی به نوار غزه، این منطقه به گورستان نظامیان اسرائیلی تبدیل خواهد شد.

مجاهدان فلسطینی مصداق این سخن گهربار حضرت علی‌(ع) هستند که: «المؤمن اعز من الجبل، الجبل یستقل بالمعاول والمؤمن لا یستقل من دینه». مرد با ایمان، ثبات و پایداریش از کوه بیشتر است، زیرا کوه به وسیله کلنگ، کم ‏و کاسته می‌شود، ولی ایمان مومن به هیچ وجه تضعیف نمی‌شود.

عاموس هارئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری‌زبان هاآرتص می‌گوید که رژیم صهیونیستی در حمله خود به نوار غزه از اصل ایجاد شوک و رعب که آمریکا در هنگام حمله به عراق به کار گرفت، استفاده کرده است. همین تحلیلگر صهیونیستی می‌نویسد که پافشاری اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر فلسطین و خالد مشعل و رهبران حماس بر ادامه مقاومت و جهاد نشان می‌دهد که این اصل کارگر نیفتاده است.

در این میان، باید به مسئله‌ مهم دیگری نیز اشاره کرد و آن هم اینکه دشمن صهیونیستی گرچه می‌تواند جنگی را به راه‌اندازد و شمار زیادی از مردم بی‌دفاع را به خاک و خون بکشد، همچنان که در لبنان نیز اتفاق افتاد، اما هرگز نخواهد توانست پایانگر این جنگ باشد و این نیروهای مقاومت و رزمندگان حماس هستند که سرنوشت این جنگ را همچون جنبش حزب‌الله لبنان به نفع خود رقم خواهند زد و همچنان که دشمن صهیونیستی در لبنان از رسیدن به اهدافش مبنی بر خلع سلاح حزب‌الله و آزادی نظامیان خود ناکام ماند، در غزه نیز در تحقق اهدافش مبنی بر ساقط کردن حکومت مردمی حماس و نابودی مقاومت، شکست سنگینی را متحمل خواهد شد و اینگونه به یاری پروردگار دومین شکست تاریخی اسرائیل رقم خواهد خورد.

* مسئول فرهنگی و تبلیغاتی دفتر حماس در ایران

کد خبر 71947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز