خیابان استقلال که به دلیل جمعیت زیاد گردشگر به عنوان قلب تپنده استانبول شناخته می‌شود، براساس گفته رئیس جمهور ترکیه مورد حمله تروریستی قرار گرفته است.

خیابان استقلال - انفجار - استانبول

به گزارش همشهری آنلاین، خیابان استقلال یکی از خیابان‌های قدیمی استانبول است که در جوار میدان تقسیم قرار گرفته است، این خیابان در گذر زمان شاهد اتفاقات تاریخی مهمی بوده است و به همین دلیل بسیاری خیابان استقلال را به عنوان قلب تپنده شهر استانبول می‌شناسند.

خیابان استقلال در گذر زمان نام‌های مختلفی داشت، این خیابان در زمان امپراتوری عثمانی با نام خیابان کبیر شناخته می‌شد و به محلی برای تردد بازرگانان و تجار تبدیل شده بود.

در سال ۱۹۲۳ که جمهوی ترکیه جای حکومت عثمانی را گرفت نام خیابان کبیر تغییر کرد و نام کنونی این خیابان یعنی استقلال انتخاب شد.

این خیابان تا چند دهه وضعیت مناسبی نداشت اما پس از رونق گرفتن سیاست‌های گردشگری ترکیه در دهه ۱۹۹۰ میلادی، این خیابان توانست نام خود را به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در شهر معرفی کند، خیابانی که در هر ساعت از شبانه روز مملو از جمعیت است.

تراموای قدیمی خیابان استقلال

یکی از ویژگی خاص خیابان استقلال مربوط به سیستم حمل و نقل قدیمی این خیابان است، تراموا قرمز رنگی که همچون امضای ماندگار این خیابان شناخته می‌شود.

خیابان استقلال؛ قلپ تپنده شهر استانبول | این خیابان چطور ساخته شد؟

دومین ایستگاه متروی قدیمی جهان نیز در انتهای جنوبی خیابان استقلال قرار گرفته‌است که این ایستگاه از سال ۱۸۷۵ آغاز به کار کرده‌ است.

میدان تقسیم و خیابان استقلال از مناطق جذاب استانبول نزد گردشگران ایرانی است که در هر روز سال می توان شاهد حضور پرتعداد ایرانی‌ها در این منطقه بود.

ساعاتی پیش در این خیابان انفجار مهیبی رخ داد ورجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این انفجار را «حمله‌ای شرورانه» خواند و احتمال تروریستی بودن حمله را تأیید کرد.

در سال ۲۰۱۶ نیز انفجاری انتحاری در خیابان استقلال میدان تقسیم استانبول که از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر است، باعث کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۳۶ تن دیگر شد که در میان کشته‌شدگان یک ایرانی و تعدادی نیز از ملیت‌های دیگر وجود داشتند. در آن زمان داعش مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

کد خبر 719871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha