امامان جمعه دو شهر دهدشت و بومهن در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرشان نسبت به زیرساخت‌های شهری و وضعیت نظافت شهر واکنش نشان دادند.

موش و زباله

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت به فضای نازیبای شهر دهدشت اشاره کرد و گفت: نقش شهروندان در تنظیف سیمای شهری بسیار مهم است، کسبه و بازاریان که جداول را پر از زباله می‌کنند بدانید خیابان محل عبور مردم است و نه برای ریختن زباله‌های شما.

او نقش آموزش وپرورش در آگاه‌سازی نسبت به مسئله محیط‌زیست و زیباسازی شهری را مهم خواند و گفت: توقع این است مدارس و دانشگاه‌ها این مهم را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه دهدشت نیروهای خدماتی شهرداری را ۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: برای نیروهای خدماتی باید فکری شود، هر چند در گذشته نیروهای خدماتی را به نیروهای اداری تبدیل کردند و این خیانت به فضای شهری است که دارد اتفاق می‌افتد.

او بخش خصوصی را ناتوان و ناکارآمد اما حمایت شده توسط عده‌ای عنوان و اظهار کرد: چرا باید فضای شهر ما به این وضعیت نازیبا دچار شود؟

حل مشکل انشعاب ساختمان‌های بومهن

همچنین حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: تعدادی از ساختمان‌ها از سال‌ها پیش در بومهن ساخته شده و شهروندان در آن ساکن شده‌اند اما تا به امروز خدماتی مانند انشعابات گاز، برق و آب ندارند و مسوولان باید این مورد را قانونی و اصولی پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

او اضافه کرد: خواسته مردم بومهن ابتدا ساختمان‌های ناقص یا فرسوده و غیراصولی که ساخته شده و رها شده است که این مورد جان همسایگان و عابرین را تهدید می‌کند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: خواسته دیگر مردم درخصوص ساختمان‌هایی است که سالها ساخته شده و خانواده‌هایشان در آن ساکن شده‌اند و تا به امروز خدماتی مانند انشعابات گاز، برق و آب ندارند و مسوولان باید این مورد را قانونی و اصولی پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: ساختمانی که به صورت خلاف، بدون مهندسی و غیراصولی ساخته شدند قانوناً خدماتی نظیر انشعاب به آنها داده نمی‌شود و مسئولین نمی‌توانند این کار انجام دهند زیرا خدای ناکرده اگر اتفاقی و انفجاری صورت بگیرد همان مسئول که انشعاب غیرقانونی داده باید پاسخگو باشد و بنابراین این یک معضلی جدی در بومهن است که نیاز به کار جهادی دارد.

کد خبر 719208
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha