مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در صفحه توییترش به اظهارات تهدیدآمیز رییس جمهور اوکراین علیه ایران در زمینه ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین، واکنش نشان داد.

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای در صفحه توییتر خود در واکنش به یک خبر شبکه بی‌بی‌سی مبنی بر این که «کی‌یف درباره حمایت از روسیه به ایران هشدار می‌دهد»، نوشت: اوکراین در صورت هر گونه اقدام خصمانه از جانب کی‌یف، با پیامدهای بسیار بزرگ‌تری مواجه خواهد شد.

واکنش مرندی در پی این مطرح می‌شود که به نوشته بی‌بی‌سی، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین «به ایران درباره حمایت از روسیه هشدار داده» و گفت که این کار نتیجه عکس خواهد داشت.

بی‌بی‌سی در ادامه به ادعای زلنسکی مبنی بر به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین پرداخته و به نقل از او نوشت: ما می‌دانیم که راهنماهای ایرانی طریقه استفاده از این پهپادها را به تروریست‌های روس آموزش داده‌اند و تهران به کل در این باره سکوت کرده است.

زلنسکی در ادامه گفت: اگر ایران به دروغ‌گویی درباره این موضوع واضح ادامه بدهد، به این معناست که جهان تلاش‌های بیشتری خواهد کرد تا درباره همکاری تروریستی میان رژیم‌های روسیه و ایران و این که روسیه چه بهایی برای این همکاری می‌پردازد، تحقیق کند.

اوکراین و متحدانش مدعی هستند که روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ علیه این کشور استفاده می‌کند.

کد خبر 718166
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha