ناصر قراگزلو: برخی از مربیان تیم‌های لیگ برتری و در راس آنها امیر قلعه‌نویی شدیدا نسبت به تعطیلی مسابقات لیگ برتر گلایه داشتند.

اما کیفیت بازی دیدار تیم ملی ایران برابر تیم منتخب گالیسیا بامداد یکشنبه نشان داد، شاید برگزاری بازی با تیم اسپانیایی به نوعی ارزش سفر طولانی به اروپا را داشته، هرچند که از این واقعیت هم نباید گذشت که برخی تیم‌های باشگاهی به جهت فاصله کم دیدار گالیسیا با دیدارهای این هفته لیگ، به سختی  متضرر خواهند شد؛ نکته‌ای که شاید کماکان به عنوان یکی از انتقادات بزرگ به برگزاری این بازی وارد باشد.

دایی نباید تمرکزش را به هم بزند

دیدار تیم ملی ایران برابر گالیسیا بازی نسبتا مفیدی قبل از بازی با کره‌جنوبی برای تیم کشورمان محسوب می‌شد و ارزش فنی و تاکتیکی این بازی نشان داد که این دیدار ارزش بسیاری از ریسک‌ها را برای علی دایی و فدراسیون فوتبال ایران داشته است اما نکاتی در دیدار با گالیسیا به چشم آمد که قطعا دایی باید با نگاه تیزبینانه‌ای آنها را در دیدارهای آینده مدنظر قرار دهد و آنها را به عنوان نکات مهم در تیمش لحاظ کند. علی دایی در بازی با گالیسیا به جز رحمان احمدی و خالقی‌فر تقریبا از تمام بازیکنان خودش استفاده کرد اما به نظر می‌رسد در فاصله باقیمانده تا دیدار با کره‌جنوبی، سرمربی تیم ملی نباید تمرکزش را با حضور بازیکنان پرتعداد در اردوی تیم ملی از دست بدهد.

استفاده از بازیکنان متعدد و اتکا به بازیکنان نسبتا زیاد در آستانه دیدار حساس با کره شاید به نوعی تمرکز لازم را از او  بگیرد، به نظر بهتر بود که سرمربی تیم ملی به جای استفاده از تعویض‌های فراوان در دیدار با گالیسیا  فقط طالب‌لو و دو، سه بازیکن دیگرش را تعویض کند. استدلال لازم در مورد حضور طالب‌لو به این نکته بازمی‌گردد که قطعا مربی تیم ملی دوست دارد جدا از دروازه‌بان اولش، دیگر سنگربان تیم ملی را نیز در شرایط مسابقه و شرایط آرمانی حفظ کند.

نکته دوم به بازی سه بازیکن در تیم ملی بازمی‌گردد؛ بازیکنانی که با وجود اعتقاد سرمربی تیم ملی و به‌رغم آنکه در چند دیدار اخیر با پیراهن تیم ملی به میدان رفته‌اند نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده سازند. شاید در این بین مجید غلام‌نژاد، غلامرضا رضایی و اشجاری سه بازیکنی باشند که در دیدار با گالیسیا نیز نتوانستند انتظارات فنی را به دلیل بازی پرانتقادشان برآورده سازند هرچند که سرمربی تیم ملی کماکان به این بازیکنان اعتقاد دارد. نکته بعدی که در دیدار با گالیسیا به چشم آمد تمرکز ایران برای طراحی حملات از  جناح راست بود در حالی که توازن لازم در جناح چپ تیم ملی دیده نمی‌شد و توانایی‌های سایر بازیکنان ما مانند خلعتبری در جناح دیگر کمتر دیده و از آنها استفاده شد. اما در عین حال آرش برهانی و خلعتبری نمایش فوق العاده ای مقابل تیم اسپانیایی داشتند.  

دایی: با این جوانان به آینده امیدوار شدم 

علی دایی پس از شکست 3 بر 2 برابر منتخب گالیسیا در گفت‌وگویی اظهار داشت: «با داشتن چنین جوانان با انگیزه و فعالی به آینده امیدوار شدم. ما به غیر از 20 دقیقه اول نیمه دوم بسیار خوب بازی کردیم. بازیکنان من باید باتجربه‌ شوند. این بازی به من کمک کرد تا بسیاری از جوانان خود را بهتر بشناسم.»

علی دایی درمورد ارزیابی خود از تیم گالیسیا گفت: «آنها خیلی خوب بازی کردند. گالیسیا در دقایقی از بازی کنترل را در دست گرفت. وقتی اسپانیا قهرمان اروپا می‌شود معلوم است که در تمام ایالت‌هایش باید تیم‌های خیلی خوبی داشته باشد، گالیسیا یکی از همین ایالت‌هاست.»

علی دایی در مورد ناچو نوو بازیکنی که دو ‌گل گالیسیا را به ایران زد، گفت: «او یکی از بازیکنان خوب گالیسیاست و بی‌جهت نیست که در گلاسکو‌رنجرز اسکاتلند بازی می‌کند.»
علی دایی درباره ارزیابی کلی از اردوی اسپانیا گفت: «به بسیاری از اهداف خود دست یافتم. امیدوارم این بازی‌ها باز هم در آینده تکرار شود و البته دیگر خبری از برخی بی‌نظمی‌ها و ناهماهنگی‌ها نباشد.» 

 برهانی: تجربیات زیادی به دست آوردیم

آرش برهانی، مهاجم تیم ملی در گفت‌وگویی در ارتباط با بازی گالیسیا گفت: «بازی بسیار خوبی بود و تجربیات زیادی به دست آوردیم. این دیدار محک مناسبی برای جوانان بود. باید از این بازی‌ها باز هم تدارک دیده شود تا تمرین همدلی و یکی بودن در میان جوانان تیم بیش از پیش صورت گیرد.»

آرش برهانی در پاسخ به این سئوال که آیا از میزبانی گالیسیا راضی بودید، گفت: «به نظر من مشکلی وجود نداشت. البته برخی بی‌نظمی‌ها دیده می‌شد که برای یک بازی دوستانه و شرایطی که به خاطر انصراف شیلی پیش آمده بود طبیعی است.» 

 آرسنیو: به جوانان دایی تبریک می گویم 

 آرسنیو ایگلسیاس یکی از دو مربی تیم منتخب گالیسیا  گفت: «از دید من ایران تیمی بسیار مستعد و آماده است. می‌دانم آنها بسیاری از بازیکنان کلیدی و معروف خود را در اختیار نداشتند، اما جوانان ایران توانستند مقابل ما چهره خوبی از خود به نمایش بگذارند.»  وی در مورد ناچو نوو، گلزن گالیسیا عنوان کرد: «او همه ما را شرمنده کرد. او یک شب پیش در ترکیب تیم اسکاتلندی بازی کرده و با وجود خستگی ناشی از آن بازی ساعاتی قبل از بازی به ما ملحق شد. همه ما با دیدن صورت متعصب او تصمیم گرفتیم هر طور شده به خاطر نام گالیسیا حریف را شکست دهیم.»

نوو: تیم ایران را در حد اروپا دیدم

 ناچو نوو، بازیکن کلیدی گلاسکو رنجرز اسکاتلند در گفت‌و‌گویی در پاسخ به سئوالی مبنی بر شناختش از فوتبال ایران گفت: «به نظر من فوتبال ایران در سطح اروپا ست. من در میادین بزرگی فوتبال حرفه‌ای را تجربه کرده‌ام و این تیم، تیمی نیست که نتواند برخی تیم‌های اروپا را شکست دهد.»

وی درباره گل‌های زده خود به تیم ملی ایران گفت: «در هر دو گل کار گروهی در ایده‌آل‌ترین شرایط صورت گرفت. از هم تیمی‌های خود بسیار متشکرم. اشتباه مدافعان تیم ملی ایران و فرصت‌طلبی من دلیل اصلی به ثمر رسیدن این دو گل بود.»

 تمجید روزنامه آس از برهانی

 روزنامه آس با درج گزارشی کوتاه از بازی شنبه شب ایران و گالیسیا در وب سایت خود نوشت: «آرش برهانی، مهاجم تکنیکی ایران در روزی که تیمش بازنده دیدار با گالیسیا شد، زننده گلی زیبا بود.» این روزنامه افزود: «برهانی با حرکتی نمایشی توپ را وارد دروازه تیم گالیسیا کرد.»

تیم ایران که برای برپایی اردوی تدارکاتی به اسپانیا سفر کرده، شب گذشته در ورزشگاه ریازور شهر لاکرونیا به مصاف منتخب گالیسیا رفت و در پایان با نتیجه2 بر 3 مغلوب شد. آرش برهانی در دقیقه 32 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 82 گل‌های ایران را به ثمر رساندند.

سایت لاوزگالیسیا : استفاده  از مثلث تکنیکی 

سایت لاوزگالیسیا در بازتاب بازی دوستانه شنبه شب ایران و تیم گالیسیا عنوان کرد: «علی دایی که به عنوان بهترین گلزن جهان مطرح است،‌ در این دیدار برای اینکه بخت پیروزی تیمش را افزایش دهد، از تمام نیروهای تکنیکی استفاده کرد.» این سایت در ادامه گزارش خود از غلامرضا رضایی، محمدرضا خلعتبری و آرش برهانی به عنوان بازیکنان تکنیکی تیم ایران برابر گالیسیا یاد کرد. سایت لاوزگالیسیا افزود: «از بین این مثلث تکنیکی، دو بازیکن یعنی خلعتبری و برهانی با گل‌هایی که برای تیم ایران زدند،‌ تاثیر گذار بودند.» کاروان تیم ملی به علت تاخیر 54 دقیقه ای در پرواز لاکرونیا- بارسلون، پرواز دوم خود را از دست داد و با تاخیر به کشورمان بازگشت.

کد خبر 71778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز