مهدی ربوشه: برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای تشکیل اردوی تیم‌ملی در اسپانیا با تاخیری چندروزه واکنش منفی مربیان باشگاهی را به همراه داشته است.

 در این بین امیر قلعه‌نویی همچون دفعات قبل مخالفت خود را صراحتا اعلام کرده و در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای تاکید کرده که متاسفانه فدراسیون نمی‌خواهد به باشگاه‌ها و منافع تیم‌های باشگاهی احترام بگذارد. تیم ‌ملی چهارشنبه همین هفته تهران را به مقصد لاکرونیا ترک خواهد کرد.

مسئولان تیم‌ ملی مدعی‌اند که شنبه هفته آینده به تهران باز خواهند گشت. این درحالی است که دوشنبه هفته آینده، قلعه‌نویی باید تیمش را در دیداری فوق‌العاده حساس به مصاف سپاهان بفرستد. خستگی 4 بازیکن ملی‌پوش استقلال اصلی‌ترین نگرانی سرمربی این تیم به حساب می‌آید.

از سویی دیگر امیر قلعه‌نویی به تاریخ دربی نیز اعتراض کرده و گفته است: «باور نمی‌کنم که مسئولان فدراسیون طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که 48 ساعت پس از بازی تیم‌ملی مقابل کره قصد برگزاری شهرآورد را داشته باشند. با این وجود ما یک روز قبل ازشهرآورد، بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار داریم. این برنامه‌ریزی خلاف احترام به حق و حقوق باشگاه‌هاست.»

سرمربی استقلال به خوبی می‌داند که رویارویی با سپاهان کاظمی از حساسیت بالایی برخوردار است.  او نمی‌خواهد تیمش صدرنشینی را در فاصله چند هفته از دست بدهد. به همین دلیل در آخرین توصیه‌های خود در اردوی ترکیه به بازیکنان گفته است: «این سپاهان با همه تیم‌هایی که تا به حال مقابلشان بازی کرده‌اید، فرق می‌کند.» استقلالی‌ها در اردوی تدارکاتی‌شان در ترکیه به سرمی‌برند و پنجشنبه همین هفته به تهران برمی‌گردند.

آنها تاکنون موفق شده‌اند با یک تیم‌ملی مسابقه دوستانه‌ای انجام دهند که در این بازی علی علیزاده با زدن دو گل تیمش را به پیروزی رسانده است.

 جنگ روانی مظلومی علیه استقلال

ماجرای عرفان اولروم که ترجیح داد در بازی ابومسلم مقابل استقلال تیمش را همراهی نکند با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود تا جایی که مسئولان باشگاه ابومسلم کادر فنی استقلال را در این خصوص متهم به لابی‌های پشت‌پرده کردند. این بار اما سرمربی مس کرمان در گفت‌وگو با ایسنا علیه قلعه‌نویی و استقلال به صورت غیرمستقیم موضع‌گیری کرده است. مظلومی گفته است:‌ «هنوز با هیچ بازیکنی برای ادامه رقابت‌های نیم فصل دوم لیگ به توافق نرسیده‌ایم. ضمن آنکه دو بازیکن برزیلی که قرار بود برای نیم‌فصل به تیم اضافه شوند هنوز به تمرینات تیم نیامده‌اند.»

سرمربی مس در خصوص شایعه رفتن ادینهو به استقلال تهران تاکید کرده است: «همان افرادی که با یک سری برخوردهای غیرحرفه‌ای اولروم را برای ترک ابومسلم هوایی کرده‌اند به سراغ ادینهو نیز رفته‌اند و باید این سئوال را آنها جواب دهند.»

 واعظ‌آشتیانی: فدراسیون بر مواضع غیرمنطقی اصرار نکند

در عین حال مدیر عامل  استقلال در گفت و گو با همشهری اعتراض خود را به برنامه‌ریزی فدراسیون اعلام می‌کند.

  • آقای آشتیانی گویا برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال همچنان به نفع تیم‌ملی و به ضرر باشگاه‌ها دنبال می‌شود. نظرتان چیست؟

ما به تیم‌ملی احترام می‌گذاریم. اما این کار ما نباید باعث بی‌توجهی فدراسیون نسبت به منافع باشگاه‌ها شود. دو روز بعد از بازگشت تیم‌ملی، استقلال باید مقابل سپاهان قرار بگیرد. این درحالی است که سرنوشت بازیکن در اردوهای ملی واقعا معلوم نیست و احتمال هرگونه اتفاقی وجود دارد. اگر بازیکن تیم ما مصدوم شود چه کسی پاسخگوی آسیب‌‌های فنی است که به استقلال وارد می‌شود.

  •  از قرار معلوم باشگاه استقلال به تاریخ برگزاری دربی نیز اعتراض دارد درست است؟

بله، تاریخ دربی را باید تغییر بدهند. فدراسیون باید تصمیماتی بگیرد که نه تیم‌ملی و نه باشگاه‌ها وارد حاشیه نشده و متضرر نشوند.

  • اما مسئولان فدراسیون می‌گویند این از قاطعیت ماست که تاریخ برگزاری دربی را تغییر ندهیم؟

همه ما علاقه‌مندیم که فدراسیون قاطعیت داشته باشد. اما اصرار بر بی‌منطقی، معنایش قاطعیت نیست. ما اعتراض خودمان را در خصوص تاریخ انجام دربی به فدراسیون اعلام کرده‌ایم اگر خواسته ما را در این خصوص قبول نکنند چالش‌های جدی پیش خواهد آمد و آن وقت فدراسیون هزینه زیادی را باید متحمل شود. چون ما نیز بالطبع تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد. فدراسیون نباید تصمیماتش را به باشگاه‌ها تحمیل کند. آنها باید بدانند که اصلاح برنامه اشتباه نیز نوعی قاطعیت محسوب می‌شود.

  • آقای آشتیانی انگار ماجرای اولروم راه اعتراض مربیان دیگر تیم‌ها را نسبت به خواسته‌های کادر فنی استقلال باز کرده است چون آقای مظلومی گفته‌اند آنهایی که اولروم را هوایی کردند این بار به دنبال ادینهو هستند، نظرتان چیست؟

ببینید، بحث اولروم پیچیده نبود. ما این بازیکن را می‌خواستیم اما از لحاظ مالی به توافق نرسیدیم. مدیرعامل مس کرمان به من زنگ می‌زند و بیک‌زاده را می‌خواهد حالا درست است که ما بگوییم آنها دنبال هوایی‌کردن بازیکن استقلال هستند. نه، این حرف‌ها بی‌منطق است. برفرض که ما ادینهو را می‌خواهیم، جالب است مدیرعامل مس حق دارد از ما بازیکن بخواهد اما ما نباید هیچ توقعی داشته باشیم.

  • راستی خبر دارید سازمان بازرسی کل کشور گفته است مدیران دوشغله باید از یک سمت خودشان کناره‌گیری کنند؟

بله، در این صورت همه ما دو شغله‌ها با هم می‌رویم.

جذب دو بازیکن جدید خداحافظی سه بازیکن قدیمی

 مسئولان باشگاه استقلال در تلاش هستند تا قبل از پایان نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل با دو بازیکن قرارداد منعقد کنند. مسئولان باشگاه استقلال تهران برای حضور پرقدرت در ادامه رقابت‌های لیگ در تلاش هستند تا قبل از پایان مهلت نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل با دو بازیکن جدید قرارداد منعقد کنند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال که در حال حاضر همراه تیم در ترکیه به سر می‌برد اعلام کرده که به یک هافبک نفوذی و یک فوروارد صرف احتیاج دارد تا بتواند در هر سه جام حضوری پرقدرت داشته باشد.   در حال حاضر اولروم و یک فوروارد ازبکستانی از گزینه‌های جدی باشگاه استقلال هستند.  همچنین باشگاه استقلال اعلام کرده است که از سوی باشگاه هیچ بازیکنی در لیست سیاه قرار نمی‌گیرد و هر بازیکنی که خواهان رفتن باشد می‌تواند از تیم جدا شود.

هاشم بیک‌زاده، یدالله اکبری و میلاد‌ نوری از بازیکنانی هستند که گفته می‌شود خواهان کناره‌گیری از استقلال هستند. در این بین هاشم بیک‌زاده به صورت جدی مذاکرات خود با یکی، دو تیم شهرستانی را آغاز کرده است اما دو بازیکن دیگر همچنان در حال مذاکره با مسئولان باشگاه استقلال برای ادامه همکاری یا قطع آن هستند.

کد خبر 71340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز