برخی از کاربران نسبت به وجود محتواهای غیراخلاقی در پلتفرم‌های داخلی به ویژه روبیکا هشدار داده‌اند. این در حالی است که والدین با اطمینان از بومی بودن این پلتفرم‌ها، امکان استفاده بدون محدودیت از آنها را به فرزندان می‌دهند.

روبیکا

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فارس نوشت: وجود مواردی از محتواهای غیراخلاقی در پلتفرم های داخلی موجب نگرانی برخی کاربران شده است. بیشترین مورد نیز درباره پلتفرم روبیکا بوده است.

اگر در بخش ویترین روبیکا و روبینو جست وجویی کنید با مواردی از محتواهای غیراخلاقی مواجه می شوید که تعجب خواهید کرد. این در حالی است که والدین با اطمینان از بومی بودن این پلتفرم ها، امکان استفاده بدون محدودیت از آنها را در اختیار فرزندان می گذارند.

انتظار عمومی از شبکه های داخلی، محیطی به دور از موضوعات نگران کننده است اما متاسفانه به نظر می رسد نظارتی بر این پلتفرم ها نیست یا حداقل معیارهای نظارت و ممیزی شفاف نیست. زیرا مشخص نیست که براساس چه معیاری ترویج روابط بین دختر و پسر ایرادی ندارد.

در صفحات و کانال ها، ویدئوهایی در قالب طنزهای مروج بدحجابی و روابط آزاد و ... دیده می شود.

اگر شبکه های اجتماعی داخلی بر ادامه این راه اصرار داشته باشند نتیجه همان تبدیل شدن به فضای اینستاگرام است.

کد خبر 713351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    15 4
    .....نتیجه همان تبدیل شدن به فضای اینستاگرام است..... خب چه اشکالی دارد 20 سال بعد به این نتیجه میرسیم که بستن اینستا غلط بوده و بازش میکنیم مگه چه میشه؟؟؟؟!!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    12 10
    من میخواستم به جای واتس آپ روبیکا رو نصب کنم دیدم اصلاً از اینستاگرام بدتر این واقعاً ما در این کشور نیاز به یک پلتفرم با تمام امکانات همانند تلگرام و واتس آپ در یک بستر پاک و کنترل شده که کسی نتواند از این بستر برای سوء استفاده و ایجاد جو ناآرامی در کشور بهره مند بشود
  • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    9 24
    باسلام ما بطور جدی نگران نفوذیهای دشمن حتی در صدا وسیما هستیم تاچه رسد به روبیکا و...
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 5
    دقیقا پر از محتوای نادرست هست
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 4
    ‌چیز‌‌طبیعی‌هست‌ اصلا‌مهم‌نیست‌هرکسی‌‌جواب‌اعمال‌‌خودشو‌میده‌تودرگاه‌خدا
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 1
    ….. میلیارد هزینه شده برای روبیکا. الان هم درخواست دادن برای بودجه جدید به خاطر فیلتر شدن اینستاگرام تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل