مدیرعامل موسسه کهریزک درباره هزینه نگهداری و پرداخت حقوق ماهانه به پرسنل کهریزک توضیح داد.

كهريزك

به گزارش همشهری آنلاین، حمید قبادی‌دانا مدیرعامل موسسه کهریزک گفت: هزینه نگهداری و پرداخت حقوق به پرسنل کهریزک ماهانه ۵۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه آسایشگاه کهریزک به ۳ گروه از توان‌خواهان خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: گروه اول افرادی هستند که مجهول‌الهویه هستند. گروه دوم افرادی هستند که خانواده دارند اما هیچ ارتباطی با خانواده خود ندارند و حتی برخی از آنها شناسنامه هم ندارند که تعداد آنها هم کم نیست و تعدادشان به ۴۰۰ نفر می رسد و گروه سوم کسانی هستند که خانواده دارند اما امکان رسیدگی ندارند.

وی تصریح کرد: موسسه کهریزک طی این سال‌ها خدماتی را در دو آسایشگاه کهریزک تهران و البرز ارائه کرده که هم‌اینک در آسایشگاه کهریزک مرکز ارائه خدمات به افراد مبتلا به اوتیسم راه‌اندازی شده است که ۶۴ نفر در این مجموعه نگهداری می‌شوند که سال گذشته با تلاش صورت‌گرفته ۵ نفر از ۶۴ نفر در مدارس عادی مشغول به تحصیل شدند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری هر مددجو ۱۰ میلیون تومان محاسبه شده است، گفت: از این میزان سازمان بهزیستی 2 میلیون تومان را تحت عنوان یارانه به حساب مراکز از جمله آسایشگاه کهریزک واریز می‌کند.

مدیرعامل موسسه کهریزک گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته، راه‌اندازی کلینیک اختلافات شناختی است که در این زمینه طرحی تدوین شده تا بتوانیم کلینیکی را در این خصوص در کهریزک راه‌اندازی کنیم. ضمن اینکه میانگین سنی افراد دچار اختلالات شناختی در کشور در حال کاهش است.

وی به راه‌اندازی مهدهای سالمندی در کنار توسعه و اجرای طرح مراقبت در منزل اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان می‌تواند در اجرای این طرح‌ها کهریزک را همراهی کند تا بتوانیم در تهران و سایر استانها این طرح را به صورت پایلوت اجرایی کنیم.

قبادی‌دانا ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌توانیم همکاری مشترکی را با بنیاد مستضعفان داشته باشیم، مسئله سرمایش و گرمایش ساختمان‌های کهریزک است که امیدواریم در این زمینه ریاست بنیاد مستضعفان همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری و پرداخت حقوق به پرسنل در آسایشگاه کهریزک ماهانه ۵۰ میلیارد تومان محاسبه شده است، گفت: تمام هزینه‌های آسایشگاه کهریزک توسط خیرین تامین می‌شود و این آسایشگاه هیچ وابستگی‌ای به کمک‌های دولتی ندارد.

کد خبر 713168
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha