آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که ۵.۱۲۵ میلیون یورو را علیه اپراتورهای اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام به دلیل عدم رعایت قوانین آلمان جریمه می کند.

تلگرام

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، اداره فدرال دادگستری اعلام کرد تلگرام راه قانونی برای گزارش محتوای غیرقانونی ایجاد نکرده یا نهادی در آلمان را برای دریافت ارتباط رسمی معرفی نکرده است. طبق قوانین رگولاتوری آلمان هر دو مورد نیاز هستند.

اداره فدرال دادگستری گفت که یک شرکت حقوقی مستقر در آلمان از آن زمان اعلام کرد که نماینده تلگرام است، اما این برای جلوگیری از صدور جریمه کافی نبود.

پلیس فدرال آلمان در اوایل سال جاری هشدار داد که این برنامه در حال تبدیل شدن به یک «رسانه رادیکال‌سازی» است که توسط برخی برای هدف قرار دادن سیاستمداران، دانشمندان و پزشکان به دلیل نقش آنها در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مارکو بوشمان وزیر دادگستری در بیانیه‌ای گفت: «اپراتورهای سرویس‌های پیام‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی مسئولیت خاصی در قبال اقدام علیه تحریک به نفرت و خشونت در پلتفرم‌های خود دارند. این الزامات قانونی و این مسئولیت را نمی‌توان با تلاش برای دست نیافتنی بودن اجتناب کرد.»

حکم صادر شده برای جریمه قابل اعتراض است.

کد خبر 713020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha