دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: موج سفارش‌ها برای"کفش‌های بوش" درآمد غیر منتظره‌ای برای یک کفش دوز ترک داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه گاردین در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: کفش‌هایی که از استفاده از آنها به عنوان موشک سردستی ابروی جرج بوش رئیس جمور آمریکا را برد و صاحب آنرا به زندان انداخت درآمد غیر منتظره‌ای برای یک کفش دوز ترک داشته است.

رمضان بایدان مالک شرکت تولید کفش بایدن در استانبول پس از اصرار بر اینکه شرکت او تولید کننده کفش‌های چرمی سیاهی بود که روزنامه نگار عراقی منتظر الزیدی طی کنفرانس مطبوعاتی یکشنبه گذشته در بغداد به سمت بوش پرتاب کرد، با موجی از سفارش‌ها از سراسر جهان مواجه شده است.

بایدان گفت که برای انجام سفارش‌هایی که تا کنون برای این مدل کفش داشته است باید  صد کارگر جدید استخدام کند.

وی گفت، این سفارش‌ها عمدتا از آمریکا و انگلیس و کشورهای مسلمان همسایه بوده است.

حدود صدو بیست هزار کفش از عراق سفارش داده شده است و در ضمن یک شرکت آمریکایی هجده هزار جفت سفارش داده است.

همچنین گفته می‌شود یک شرکت انگلیسی پیشنهاد داده است نقش توزیع کننده اروپایی این کفش‌ها را ایفا کند،کفش‌هایی که از سال هزار و نهصد و نود و نه در بازار بوده و در ترکیه حدود بیست و هشت پوند فروخته می‌شود.

افزایش سریع این گونه سفارش ها در سوریه، مصر و ایران نیز ثبت شده است. فدراسیون اصلی تولیدکنندگان کفش در ایران پیشنهاد داده است کفش زیدی و خانواده‌اش را مادام العمر تامین کند.

بایدان تصمیم دارد به منظور هماهنگی با جو بازار کار نام این مدل کفش را به "کفش بوش" یا "بای بای بوش" تغییر دهد و یک اژانس را برای اگهی تلویزیونی به کار گرفته است.

کد خبر 71273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز