نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح مربوط به تغییر در نحوه رسیدگی به لایحه بودجه با اولویت موافقت کردند.

رای اعتماد مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در توضیح تقاضای خود برای بررسی با اولویت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این طرح به دنبال بررسی لایحه بودجه در دو مرحله هستیم، بدین شکل که دولت در اول آذرماه لایحه احکام بودجه را به مجلس ارائه کند و سپس براساس احکام مصوب مجلس شورای اسلامی در اول بهمن‌ماه لایحه بودجه مربوط به ارقام آن را به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: براین اساس مجلس شورای اسلامی براساس لایحه احکام بودجه کمیسیون تلفیق را تشکیل داده و گزارش کمیسیون تلفیق را بررسی می‌کند. دولت مبتنی بر احکام بودجه مصوب مجلس اعداد و ارقام بودجه را تدوین کرده و در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌دهد. مجددا مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق برای بررسی ارقام بودجه تشکیل می‌دهد با این شرایط مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم بررسی بودجه وارد بررسی جداول در صحن علنی می‌شود که این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان با ۱۵۶ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که طرح اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

کد خبر 711449
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha