رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال از برون سپاری فعالیت‌های هنری تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی به ویژه در زمینه انتخاب قطعه تیم ملی، به بخش‌های تخصصی خبر داد.

جام جهانی

به گزارش همشهری آنلاین، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال درباره تازه‌ترین اقدامات انجام گرفته فدراسیون فوتبال برای انتخاب خواننده رسمی سرود یا تک‌آهنگ رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام‌جهانی قطر توضیح داد: با توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه انتخاب خواننده رسمی سرود یا تک آهنگ رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی وجود دارد، تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم. با توافقاتی که در این زمینه انجام گرفته و در راستانی برون‌سپاری، انتخاب خواننده و محتوای موسیقایی تیم فوتبال در جام جهانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

او افزود: بر اساس تازه‌ترین برنامه‌ریزی‌ها، نامه‌نگاری‌ها در این زمینه با مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ انجام گرفته و بنا بر این است که در این زمینه کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت فرهنگ و مجموعه‌های مرتبط با این موضوع تشکیل و نتایج حاصل از جلسات برگزار شده به فدراسیون فوتبال اعلام شود تا بتوانیم بر اساس این فرآیند نسبت به انتخاب خواننده رسمی قطعه تیم ملی فوتبال در جام جهانی اقدام کنیم.

محمدی ادامه داد: آنچه در سیاست‌های فرهنگی فدراسیون فوتبال مطرح شده است برون سپاری فعالیت‌های فرهنگی به مجموعه‌های متخصص در این زمینه است. این ایده و نگاه بنده از بدو آغاز فعالیت‌هایم در فدراسیون فوتبال بوده است که همه فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با فوتبال می‌بایست کارشناسی و نظارت فنی متخصصان این حوزه صورت بگیرد. به هر حال این دوستان نقطه نظرات و ایده‌هایی دارند که قطعاً دربرگیرنده نگاه تخصصی است و می‌تواند با این نگاه کارکرد موثرتری داشته باشد.

البته در حوزه انتخاب سرود یا تک آهنگ تیم ملی در جام‌جهانی ما به دوستان تاکید کرده‌ایم که حتماً در شعر انتخاب شده نشانه‌های محتوایی از فوتبال و تیم ملی وجود داشته باشد که بتوانیم شاهد اجرای یک اثر ملی به معنای واقعی کلمه همراه با شور حماسی، باشیم.

رئیس دپارتمان مسئولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌ریزی برای سایر فعالیت‌های فرهنگی تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی هم تاکید کرد: براساس رویکرد برون سپارانه‌ای که به شدت روی آن تاکید داریم، بخش زیادی از برنامه‌های فرهنگی هنری فدراسیون فوتبال در جام جهانی با مشارکت مجموعه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور اجرا می‌شود.

در این زمینه هم گفتگوها و مذاکراتی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای فرهنگ عمومی کشور، وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مرتبط صورت گرفته که بتوانیم از این ظرفیت به بهترین شکل در جام جهانی استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: برای ما خیلی کار ساده‌ای بود که در حوزه اهدای هدیه کاپیتان تیم ملی فوتبال به تیم‌های دیگر ساده‌ترین راه را انتخاب کنیم.

در این حوزه هم ترجیح دادیم که بخش صنایع دستی وزارت میراث به‌عنوان مشاور تخصصی در کنار ما حضور داشته باشد که بتوانیم از این مسیر معرف خوبی برای ظرفیت‌های فرهنگی کشور عزیزمان به دنیا باشیم. چرا که معتقدیم فوتبال یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری فرهنگی است که  جام‌جهانی فوتبال یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای معرفی آثار و محصولات هنری ما تلقی می‌شود.

کد خبر 711228
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha