اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران برای انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی- اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی را تصویب کردند.

حضور  دادستان كل كشور در شوراي شهرتهران

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در نود و سومین جلسه خود، بررسی لایحه ارسالی از شهردار تهران مبنی بر «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی- اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند.

لطف الله فروزنده معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری تهران در توضیح این لایحه گفت: ۵۰ درصد اوراق مشارکت توسط دولت تعهد داده شده است. با تصویب شورای شهر می‌توانیم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را در جهت رونق توسعه حمل و نقل عمومی بکار گیریم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی لایحه با بیان اینکه در پایان شهریور به شهرداری اجازه داده شود تا مبلغ چهار هزار میلیارد تومان برای خرید و تعمیرات اساسی استفاده کند، گفت: این لایحه جدید نیاز به بررسی دارد اما از اعضای شورا می‌خواهم یک فوریت آن را تصویب کنند تا در کمیسیون به صورت جدی بحث شود.

مهدی چمران نیز با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل نیازمندی‌های زیادی داریم، گفت: جلسه برای تامین اتوبوس برگزار شد اما نمی‌دانیم که ما مردم شهر را باید چقدر برای تامین اتوبوس منتظر نگه داریم.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران نیز فرصت جاری را استثنایی دانست و گفت: دولت ۶ هزار میلیارد تومان برای تامین اتوبوس و مترو در سراسر کشور متعهد شده است و این فرصت برای توسعه حمل و نقل عمومی فرصت استثنایی است که باید از آن استفاده کنیم.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه یاد شده را با ۲۰ رأی تصویب کردند.

کد خبر 709539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha