دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
۲ نفر

نخستین مزرعه خانواده منطقه۲ در محله سعادت‌آباد برای کاشت گیاهان دارویی و سبزی توسط شهروندان ایجاد شد.

مزرعه

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۲ دراین‌باره گفت: «۲ مزرعه خانواده با رویکرد آموزش علمی خانواده‌ها در بوستان گلگشت آماده شده است که در هریک از این مزرعه‌ها شهروندان می‌توانند گیاهان دارویی و سبزی‌ها را کاشته و پس از پرورش، برداشت کنند.»

«عبدالرضا نجاریان» مساحت هر یک از این مزرعه‌ها را حدود ۴۰۰‌مترمربع دانست و افزود: «این مزرعه‌ها در ضلع غربی و شرقی بوستان گلگشت محله سعادت‌آباد ایجاد و برای جلوگیری از آسیب و تخریب محصولات اطرافشان نرده‌کشی شده است. بنابراین شهروندان می‌توانند در هریک از باغچه‌های آن با خیالی آسوده انواع بذر اهدایی از طرف کلینیک گل و گیاه را کاشته و برداشت کنند.»

او با بیان اینکه مزرعه سعادت‌آباد نخستین مجموعه وسیع تکه دوم پایتخت برای کاشت و برداشت سبزی و گیاهان توسط شهروندان است گفت: «تاکنون در منطقه باغچه‌هایی در محدوده کلینیک‌های گل و گیاه ساخته شده اما وسعت چندانی نداشت اما این مزرعه از چند بخش تشکیل شده و هر خانواده می‌تواند برای خود باغچه‌ای داشته باشد.»

نجاریان درباره چگونگی استفاده شهروندان از باغچه‌ها هم افزود: «واگذاری باغچه‌ها رایگان بوده و شهروندان علاقه‌مند به‌ویژه ساکنان محله‌های سعادت‌آباد، پرواز، دریا و... می‌توانند با شماره ۰۹۲۲۰۵۴۳۱۶۰ تماس گرفته و ثبت‌نام کنند. سپس توسط کلینیک گل و گیاه منطقه باغچه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین به آنها با توجه به شرایط آب و هوایی و فصل بذر در صورت نیاز داده می‌شود.»

او ادامه داد: «پس از کاشت بذر، مسئولیت نگهداری باغچه با خانواده‌ها خواهد بود و پس از رشد سبزی و گیاهان دارویی هم می‌توانند خودشان آن را برداشت کنند.»

بوستان گلگشت در محله سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی، کوچه گلگشت قرار دارد.

کد خبر 709485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha