ماجرای مرگ مهسا امینی همچنان در فضای مجازی مورد توجه افکارعمومی است. نمایندگان مجلس هم در این باره توئیت‌هایی داشته و حتی در برخی موارد از برخوردهای نادرست گشت ارشاد انتقاد کرده‌اند. اما غیر از این، مساله عضویت ایران در پیمان شانگهای نیز مورد مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از تندترین انتقادها از بابت رفتار گشت ارشاد از سوی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مطرح شده است. مسعود پزشکیان با انتشار هشتگ‌های گشت ارشاد و مهسا امینی در توئیتر خود نوشت: «اینکه در جمهوری اسلامی دختری را به خاطر حجاب بگیرند و بعد جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دهند غیرقابل قبول است. جا دارد زمین دهان باز کند و آدمی از شرم در زمین فرو رود. خدا به ما و بچه‌های ما و آینده سرزمین‌مان رحم کند.»

اما توئیت‌های امروز مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. او در نخستین توئیت خود که با هشتگ‌های منافقان و فضای مجازی منتشر شد، این طور نوشت: «این خصلت بی آبرویی منافقان است که سعی می‌کنند بن هر بهانه‌ای با سوء استقاده از لجام گسیختگی فضای مجازی، دست به آبروریزی از جمهوری اسلامی بزنند.» این نماینده مجلس در توئیت دیگر خود نیز اینطور مرقوم کرد: «بانوان مبارز و پاکدامن از ارکان پیروزی نظام مقدس ما بوده و هستند. کسانی که امروز می‌خواهند با ابزار ترویج فحشا و لاابالی‌گری باعث اختلاف‌افکنی و آبروریزی و تضعیف کشور شوند، بزودی مفتضح خواهند شد.»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز بهره‌برداری سیاسی غرب‌گرایان از فوت مهسا امینی را مورد توجه قرار داد و در توئیتر خود نوشت: «فوت مهسا امینی برای همه تأثرانگیز بود الا برای غربگرایان خارجی و داخلی که در مرگ او جشن گرفتند. آرزوی غربگرایان مرگ مهسا بود تا مجالی پیدا کنند عقده‌های خود را علیه مردم و انقلاب بیرون بریزند. آنها قبلاً هم از جنازه ندا آقاسلطان کاسبی کرده بودند.»

عضویت ایران در یک معاهده جهانی

موضوع دیگری که امروز مورد توجه نمایندگان قرار گرفت عضویت ایران در پیمان شانگهای بود. آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود به این مساله اشاره داشت و اینطور توئیت کرد: «عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای بزرگ‌ترین رویداد سیاسی اقتصادی کشور در عرصه جهانی و یک معامله به معنای واقعی برد - برد است. این پیمان می‌تواند زمینه تبدیل جمهوری اسلامی ایران از قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی را فراهم کند.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی نیز درباره این اتفاق دیپلماتیک اینطور توئیت کرد: «عضویت ایران در سازمان شانگهای ناشی ازدیپلماسی هدفمند دولت با همسایگان و قابل قدردانی است. کشورهای عضو و ناظر درسازمان مذکور، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کنندگان انرژی درجهان می‌باشند. باید از فرصت پیش آمده برای ارتقای جایگاه ایران درحوزه انرژی وتبدیل شدن به هاب انرژی منطقه، استفاده کرد.»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن ‌و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم به پیام مهم عضویت ایران در این پیان جهانی اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «پیام مهم عضویت ایران در پیمان شانگهای کاهش اهمیت تحریم‌های غرب نزد کشورهای مستقل جهان است. استفاده جنون آمیز آمریکا از اهرم تحریم به حدی رسیده که کم‌کم تبعات همراهی با تحریم‌ها بیش از سرپیچی از آنها شده و این واقعیت، تیغ واشنگتن در اعمال سیاست‌های خود را بشدت کند کرده است.»

اما احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس یازدهم موضوع قهرمانی کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های جهانی را مورد توجه قرار داد و نوشت: «پیروزی کشتی گیران ایرانی که حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر آنها و مربیان هنرمند ایرانی است صحنه‌های غرورآفرینی از هنر کشتی ایرانیان است که همه به آن افتخار می‌کنیم! کسب طلای ارزشمند جهان توسط جوان غیرتمند، کامران قاسم پور را به ملت ایران و خانواده بزرگ کشتی تبریک عرض می‌کنم!»

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی نیز به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال و خنثی شدن فتنه دشمنان اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «امسال فتنه قبل اربعین راکه مدت‌ها دشمن برای آن برنامه ریزی کرده بود خود اهل بیت خنثی کردند. به رسم ادب وظیفه بود هرکس که می‌تواند به زیارت امام حسین(ع) برود. ملت عراق سنگ تمام گذاشت و روسیاهیش به کسانی ماند که می‌خواستند قدرت اسلام را تضعیف کنند واین عظمت را تحت‌الشعاع قرار دهند.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم با انتشار تصویری از حضور خود در عتبات عالیات و زیارت اربعین به مساله راهپیمایی این ایام اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «بین۲۱میلیون زائر اربعین، حرف زدن درباره این محشر کبری مثل شرح عظمت اقیانوس توسط قطره ناچیز است. وصف این آیین تمدنی سراسر عشق، ایثار و پاکی که شیعه و سنی و ایزدی و مسیحی را به خود فرامی‌خواند، شاید این است: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست... نایب الزیاره و دعاگوی همه بودم.»

کد خبر 706796

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    گشتهای ارشاد،رفتارغیراسلامی بابانوان دارند،رهبری گفتند بگووبرو،
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    کاش مقام معظم رهبری مقرر فرمایند شورایی از افراد جامع الشرایط و ذیصلاح که هم شریعت بدانند هم شرایط جامعه و.... گرد هم جمع بشن و موضوع را همه جانبه بررسی کنند و نهایتا بخشنامه ای ؛ دستورالعمل منطقی و... به کلیه ضابطین امر ابلاغ نمایند که هر کس با سلیقه خودش در خصوص حجاب برخورد نکند . حدود 1/8 میلیارد در جهان مسلمان داریم که جمعیت ایران به 5درصد مسلمانان جهان نمی رسد بریم ببینیم سایر کشور ها در باب حجاب چه می کنند ؛ از اندونزی که بیشترین آمار را دارد تا کشور دوست عزیزمان لبنان تا عربستان که خاستگاه دین اسلام و پیامبر مکرم اسلام است . همه را ببینیم ؛ بررسی کنیم و به نتیجه برسیم . مسلما همه مردم هم استقبال خواهند کرد .