شهر چانگ‌کینگ در چین یک مورد عفونت ویروس آبله میمونی را روز جمعه در فردی که از خارج وارد این کشور شده بود، به عنوان نخستین مورد شناخته‌شده آبله میمونی در این کشورگزارش کرد.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کمیسیون بهداشت شهری چانگ‌کینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد خطر انتقال ویروس از این فرد پایین است، زیرا به محض ورود به شهر قرنطینه شده است. همه تماس‌های نزدیک با این افرد ایزوله شده‌اند و تحت مشاهده پزشکی قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، فرد دچار عفونت به عنوان مسافر ترانزیت از خارج وارد این شهر چین شده بود و در طول دوره قرنطینه کرونا علائمی مانند دانه‌های پوستی ظاهر شده بود.

حدود ۹۰ کشور جهان که آبله میمونی در آنها آندمیک یا بوم‌گیر نبوده است، شیوع این بیماری ویروسی را که سازمان جهانی بهداشت آن را یک اضطرار بهداشت جهانی نامیده است، اعلام کرده‌اند. تا به حال بیش از ۶۰۰۰۰ مورد ثابت‌شده بیماری از در شیوع فعلی گزارش شده و برخی از کشورهای بدون سابقه شیوع قبلی این بیماری هم نخستین مرگ‌های مربوط به آن را اعلام کرده‌اند.

ویروس آبله میمونی که از طریق تماس نزدیک با فرد دچار عفونت، حیوانات یا مواد و اقلام آلوده منتقل می‌شود، معمولا باعث علائمی شبیه به آبله اما خفیف‌تر می‌شود، از جمله تب، سردرد و دانه‌های پوستی.

کد خبر 706506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha