مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداران و مقامات محلی جهان از ابتکار شهردار تهران در برگزاری نشست شهرداران آسیایی و ایجاد شبکه‌ای برای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات میان شهرهای آسیایی، قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، شهرداران و مقامات محلی جهان که برای برگزاری اجلاس شورای جهانی شهرها و حکومت‌های محلی متحد (UCLG) در استانبول ترکیه گردهم آمده بودند، آخرین تحولات مربوط به حکومت‌های محلی و مدیریت‌های شهری در سراسر جهان را مورد ارزیابی و رایزنی قرار دادند.[انتخاب شهردار تهران در شورای جهانی UCLG]

بنا بر این گزارش یکی از تحولات اخیر این حوزه که مورد توجه و تقدیر قرار گرفت ، اقدام اخیر شهرداری تهران در برگزاری نشست شهرداران آسیایی 2008 بود.

برخی از شهرداران شرکت کننده در اجلاس استانبول ، اهداف و کیفیت برگزاری اجلاس تهران را الگویی برای همکاری‌های منطقه‌ای و قاره‌ای در زمینه مدیریت شهری عنوان کردند.

همچنین دبیر کل سازمان شهرها و حکومت های محلی متحد (UCLG) در منطقه خاورمیانه از تلاش محمد باقر قالیباف شهردار تهران در گسترش و تقویت همگرایی میان شهرداران و مقامات محلی منطقه و کیفیت برگزاری اجلاس تهران قدردانی کرد.

در اجلاس شهرداران آسیایی که طی روزهای 29 و 30 آبان ماه سال جاری به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد، شهرداران و مقامات محلی بیش از نود شهر آسیایی و تعدادی از سازمان ها و نهادهای بین‌المللی حضور داشتند و در پایان این اجلاس تصمیم به تشکیل مجمعی برای تقویت همکاری میان شهرهای آسیایی گرفته شد.

کد خبر 70643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز