ماجرا با گم‌شدن «کوکو»، پرنده پریسا، خواهر کوچک پویا، شروع می‌شود. پویا به یاد می‌آورد که هفته قبل در محله آنها ۲ حیوان خانگی دیگر هم ناپدید شده‌اند؛ سگی به نام «هکتور» متعلق به خانواده رشیدی و «نانی» گربه ملیحه‌خانم. پویا تصمیم می‌گیرد با کمک دوستانش دزد حیوانات را پیدا کند اما ماجرا پیچیده می‌شود.

میدان صدو یکم

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مسائل و دغدغه‌هایی که ممکن است برخی از والدین در تربیت فرزندان خود داشته باشند این است که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین آنها نهادینه کنند برای همین ممکن است راهی بازار و راسته کتابفروشی‌ها شوند تا بلکه بتوانند با خرید چند جلد کتاب تا اندازه‌ای به اهداف خود نزدیکتر شوند. اما«امیرمحمدی» کارشناس ارشد رشته روان‌شناسی که در این زمینه مطالعه و تحقیق کرده عقیده دارد که نسل کتابخوان و اهل مطالعه از والدینی که خودشان به این مسئله توجه دارند به وجود می‌آید، بنابراین فقط با خرید چند جلد کتاب نمی‌توانیم به مقصودمان برسیم. نکته دیگری که محمدی به آن اشاره می کند توجه به علاقه مندی‌های کودکانمان و در نظر گرفتن سن و سال آنهاست. توجه به این نکات باعث می شود که فرزندانمان با میل و رغبت بیشتری به سمت خواندن کتاب پیش بروند.شاید این پدیده آنقدر برایشان دلچسب و شیرین باشد که حتی در آینده راه نویسندگی پیش گیرند و از این طریق یکی از استعدادهای خدادادی‌شان را بروز دهند. او کتاب‌های رمان و داستان انتشارات مدرسه برای رده سنی کودک و نوجوان را فرصت خوبی برای آشتی نسل جدید با کتاب می‌داند و از رمان «سرقت در میدان صدویکم» و سایر آثار از این دست به عنوان کتاب خوب برای بچه ها یاد می کند.

رمان نوجوان «سرقت در میدان صدویکم» نوشته «نیلوفر مالک» توسط انتشارات مدرسه وارد بازار کتاب شده است.«نیلوفر مالک» با اعلام این خبر گفت: «شخصیت اصلی این داستان پسری ۱۲‌ساله به نام پویاست که پدرش پلیس بوده و در اثر حادثه‌ای از دنیا رفته است. ماجرا با گم‌شدن «کوکو» پرنده پریسا، خواهر کوچک پویا، شروع می‌شود. پویا به یاد می‌آورد که هفته قبل در محله آنها ۲ حیوان خانگی دیگر هم ناپدید شده‌اند؛ سگی به نام «هکتور» متعلق به خانواده رشیدی و «نانی»، گربه ملیحه خانم. پویا تصمیم می‌گیرد با کمک دوستانش دزد حیوانات را پیدا کند.»

گفتنی است که مالک، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و پیش از این آثاری چون «زیر سایه آفتاب»، «رویای بعدازظهر»، «دخترخاله‌ها»، «جایی آن طرف پرچین»، «بوی خوش خاله‌گلاب»، «نامه‌ای برای عمو رحمان»، «سقای تشنه لب»، «شام غریبان»، «مثل یاوران امام حسین(ع)» و «محبت مادر» را به حوزه ادبیات عرضه کرده است.

انتشارات مدرسه که در محدوده منطقه ۶ تهران واقع شده، رمان نوجوانان «سرقت در میدان صدویکم» را در ١۶٨ صفحه، با شمارگان ١٠٠٠ نسخه و قیمت ٩۵ هزار تومان برای گروه سنی ١٢ سال به بالا وارد بازار نشر کودک و نوجوان کرده است.

کد خبر 704976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha