سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد اعلام کرد کنفرانس بین‌المللی دو روزه‌ای درباره دزدی دریایی آغاز می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بیانیه دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در امور سومالی آمده است، از آنجا که دزدی دریایی با لزوم برقراری صلح و ثبات در این کشور جنگ زده ارتباط دارد، نشست 11- 10 دسامبر (21- 20 آذر) به میزبانی دولت کنیا و با حمایت سازمان ملل متحد نشستی قابل توجه خواهد بود.

ولد عبدالله نماینده سومالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد، از آنجا که تهدید دزدی دریایی در آب‌های سومالی رو به افزایش است و این امر آزادی و امنیت مسیرهای تجاری آبی را تهدید می‌کند برگزاری این نشست بسیار به موقع و مهم است.

عبدالله در بیانیه‌ای گفت ما امیدواریم این کنفرانس سطح بالا به تقویت همکاری و افزایش توجه کشورها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره این موضوع منجر شود.

در این بیانیه آمده است، نشست کارشناسان فنی در 10 دسامبر (20 آذر) و نشست وزرا یک روز پس از این نشست برگزار می‌شود که در آن اموای کیباکی رئیس جمهور کنیا سخنرانی می‌کند.
خبرگزاری شینهوا از نایروبی اعلام کرد، کنفرانس وزرا به ریاست مشترک موسی وتانگولا وزیر امور خارجه کنیا و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سومالی و با حضور صد و چهل تن از نمایندگان چهل کشور، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌شود. 

کد خبر 70408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز