مقامات قضایی برزیل با مطرح کردن این ادله که گوشی‌های آیفون موجود در بازار این کشور بدون شارژر ارائه می‌شوند، حکم دادند که گوشی‌ آیفون ۱۲ و مدل‌های بالاتر گوشی‌های آیفون در برزیل به فروش نرسد. این حکم همزمان با رونمایی از جدیدترین مدل گوشی آیفون در رویداد اپل صادر می‌شود.

گوشی آیفون

به گزارش همشهری و به نقل از رویترز، اپل اعلام کرد که به یکی از احکام قضایی در برزیل مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون‌های بدون شارژر باتری اعتراض خواهد کرد، این اقدام در تلاش برای رد  ادعاهای مبنی بر اینکه این شرکت، محصول ناقصی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، انجام می‌گیرد.
وزارت دادگستری بزریل با صدور حکمی کمپانی اپل را به دلیل فروش آیفون‌های بدون شارژ باتری ۲.۳۸ میلیون دلار جریمه کرده و به این کمپانی دستور داده فروش آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر آیفون را در این کشور متوقف کند. علاوه بر این وزارت دادگستری از اپل خوسته فروش هر مدل از گوشی آیفون بدون شارژر در برزیل را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

​​​در این حکم قضایی که در روزنامه رسمی برزیل منتشر شد، وزارت دادگستری این کشور استدلال کرد که آیفون‌هایی که در برزیل عرضه می‌شوند، در عملی تبعیض آمیز عمدی علیه مصرف کنندگان، فاقد یک جزء اساسی هستند.

مقامات قضایی برزیل این استدلال شرکت اپل مبنی بر اینکه هدف از فروش گوشی‌های آیفون بدون شارژ، کاهش انتشار کربن است را رد کردند و گفتند هیچ سند و شواهدی مبنی بر اینکه فروش گوشی‌های هوشمند بدون شارژر به حفاظت ازمحیط زیست کمک می‌کند، وجود ندارد.

در مقابل اپل اعلام کرده که به همکاری با آژانس «حمایت از مصرف کنندگان برزیلی» (Senacon)ادامه خواهد داد تا  نگرانی‌های آن‌ها را بر طرف کند. اپل همچنین اعلام کرد که نسبت به این حکم دادگستری برزیل درخواست تجدید نظر خواهد کرد.  

مقامات این شکرتاعلام کرده‌اند: در گذشته چندین حکم به دلیل اتهاماتی مشابه این اتهام اخیر در دادگاه‌های برزیل علیه ما صادر شده است، با این حال ما از این مساله اطمینان داریم که مشتریان ما از گزینه‌های مختلف برای شارژ و اتصال دستگاه‌های خود آگاه هستند.

کد خبر 703948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha