کروز کوردووا بازیگر رنگین‌پوست سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» می‌گوید صندوق پیام‌های خصوصی او پر از پیام‌های تنفرآمیز است.

سریال ارباب حلقه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، «اسماعیل کروز کوردووا» بازیگر اولین الف رنگین‌پوست سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) می‌گوید از دو سال پیش تاکنون هزاران پیام خصوصی «تنفرآمیز» در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است.

کوردووا در مصاحبه با «اسکوایر» می‌گوید از این ابراز نفرت‌ها برای پیشرفت در بازیگری استفاده خواهد کرد: «دقیقا به همین دلیل برای این نقش سخت جنگیدم. احساس کردم که می‌توانم مشعل را حمل کنم. اطمینان حاصل کردم که الف من الف‌ترین، بی‌مانندترین الف است چرا که می‌دانستم این ماجرا پیش می‌آید.» 

کوردووا نقش الفی به نام «آروندیر» را بازی می‌کند که با یک انسان به نام «برونوین» با بازی «نازنین بنیادی» یک رابطه عاشقانه ممنوعه آغاز می‌کند در حالی که مأمور محافظت از سرزمین‌های جنوبی است.

عکس | حمله‌های تند نژادپرستانه به بازیگر رنگین پوست سریال ارباب حلقه‌ها
اسماعیل کروز کردووا اولین اِلف رنگین‌پوست ارباب حلقه‌ها

او در ادامه می‌گوید از اینکه سریال پرایم ویدیو به بازنویسی معنای الف بودن کمک می‌کند خوشحال است و ترول‌ها را سر جای خودشان می‌نشاند: «هرگز نمی‌توانید این را بهانه کنید و بگویید: «اما الف‌ها این شکلی نیستند.» این شکلی نبوده‌اند، اما حالا هستند.» 

بعضی از هواداران تالکین پس از پخش دو قسمت اول سریال سعی کردند میانگین امتیاز «حلقه‌های قدرت» را کاهش دهند. این گروه امتیاز مخاطبین سریال در «راتن تومیتوز» به ۳۸ درصد رساندند و آمازون را وادار کردند به مدت ۷۲ ساعت امکان امتیازدهی را غیرفعال کند. این سریال از منتقدین امتیاز ۸۴ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

آمازون این هفته اعلام کرد که اقتباس جدید از آثار «جی.آر.آر. تالکین» به نویسندگی «جی‌دی پین» و «پاتریک مک‌کی» در ۲۴۰ کشور ۲۵ میلیون بیننده داشته داشته و رکورد روز اول انتشار در تاریخ ۱۵ ساله این پلتفرم را شکسته است.

پخش شش اپیزود باقی مانده از فصل اول «حلقه‌های قدرت» تا ۱۴ اکتبر ادامه دارد.

کد خبر 703133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هومن گودرزی GB ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    نظر من اینه که آمازون با این سریال،داره به همه خاطره های خوبی که از آثار تالکین و اقتباس های شاهکار پیتر جکسون داشتیم حمله میکنه و ازش ویرانه میسازه. من نژاد پرست نیستم ولی معتقدم ویژگی های نژادی مخصوص انسان ها رو نباید روی کوتوله ها و الف ها و هارفوت ها پیاده کرد. انسانها موجودات جدایی هستند و اینها جدا. این عدم توجه عوامل آمازون به علایق طرفداران سخت پسند و حساس تالکین (مثه من) از نظر من یه توهین بسیار بزرگ به شخصیت و علایق ماست. نقاط منفی دو قسمت منتشر شده سریال از نظر من: 1-عدم طراحی درست شخصیت فرمانروای تاریکی از همون لحظات اول سریال. سائورون در فیلم های پیتر جکسون ابهت بسیار ترسناک و در عین حال تحسین برانگیزی داشت که تو این سریال اصلا احساس نشد. 2-طراحی صحنه های نبرد بسیار ساختگی و مصنوعی 3-استفاده از الف سیاهپوست در سریال. درحالی که هیچ کدام از الف های آثار تالکین، در سیاه ترین رنگ پوستشون، از نظر جمجمه ای اصن شبیه نژاد سیاهپوست انسان نیستن. 4-اون قسمتی که کودکیای گالادریلو نشون دادن، انگار نه انگار که اونجایی که توش بود (یعنی والینور) یجورایی بهشت برین محسوب میشه. فعلا تا اینجا