معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک از نصب ایستگاه هوشمند در میدان تجریش برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این ایستگاه هوشمند با هدف کاهش ترافیک‌های شهری و سفرهای درون شهری در ایستگاه اتوبوس‌های تندرو خط میدان تجریش- میدان راه آهن نصب شده و به زودی با راه اندازی مانیتورها ارائه خدمات به مسافران را شروع می‌کند.

ایستگاه اتوبوس

 علیرضا اسفراینی‌نژاد در گفتگو با همشهری آنلاین درباره اجرای این طرح در میدان تجریش به جزئیات بیشتری اشاره کرد و گفت:‌ این ایستگاه هوشمند برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در حال اجراست و قرار است به زودی نمونه همین ایستگاه نیز در میدان ونک هم ساخته و اجرا شود.

او افزود:‌ این ایستگاه مسقف دارای دو مانیتور در دوطرف جداره اتوبوس است که مسافران می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه از خدمات دیگری هم بهره‌مند شوند. 

جزئیاتی از نخستین ایستگاه اتوبوس هوشمند کشور | این ایستگاه اتوبوس چه قابلیت‌هایی دارد؟

اسفراینی‌نژاد با تاکید بر اینکه میدان تجریش از نقاط شلوغ و پرتردد در منطقه یک است، توضیح داد:‌ مسافران یا شهروندان می‌توانند در این ایستگاه خدمات متفاوتی را از مانیتورها دریافت کنند. مانیتورها صفحه لمسی دارند، ضد گرد وخاک هستند که با نور محیط هم سازگار می‌شوند و هر شهروند با لمس آن می‌تواند از خدمات شهری و بانکی آن استفاده مفید داشته باشد. این خدمات شامل شارژ بلیت اتوبوس و مترو، مطلع شدن از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه، امکان جا به جایی وجه بانکی، جستجوی اماکن توریستی و زیارتی شمیران، موقعیت فعلی شهروند و وضعیت آب و هوا است.

جزئیاتی از نخستین ایستگاه اتوبوس هوشمند کشور | این ایستگاه اتوبوس چه قابلیت‌هایی دارد؟

  معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه یک در ادامه درباره شکل هندسی و ایمن بودن این ایستگاه تشریح کرد:‌ این ایستگاه به دلیل شکل هندسی خاصی که دارد سبب شده تا مسافران در داخل آن ایمنی کامل را داشته باشند. طول آن ۱۲ متر  است و یک اتوبوس (بی  آر تی) را پوشش می‌دهد و اندازه هر مانیتورها ۹۰ سانتی‌متر در یک متر و ۷۰سانتی‌متر است و درون ایستگاه ۴ نیمکت ۲ و نیم متری برای نشستن مسافران وجود دارد.

جزئیاتی از نخستین ایستگاه اتوبوس هوشمند کشور | این ایستگاه اتوبوس چه قابلیت‌هایی دارد؟

کد خبر 702651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    18 1
    به امید همگانی شدن این خدمات در سراسر ایران
  • فاضل IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    17 1
    کاش روزی صد خبر اینجوری باشه🤲
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      9 0
      آرزویمان است
  • نازنین MD ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    14 0
    امیدوارم این طرح پایدار باشه و بقیه مناطق تهران هم شاهد این ایستگاهای هوشمند باشیم
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    9 0
    بسیار عالی بود. مصاحبه جذاب و خواندنی بود
  • تافردا DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    7 2
    درود گوئیا این فرد تازه به تهران آمده این مونیتور که ساعات رفت و آمد اتوبوس ها را نشان می دهد قبلا نیز بود بقیه هم سرویس به مسافر در جهت حمل و نقل نیستند
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    4 7
    بابا بگو یکدفعه اینجا سوئیسه دیگه اخه اینقدر پیشرفت رو دیگه نخواستیم
  • محمد IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 2
    قبلا که برنامه اتوبوس رانی کار میکرد و الان دو ساله حواله میدهند به هفته بعد .راست میگویند برنامه اش را دوباره راه اندازی کنند تا مردم معطل نشوتد
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 0
    خدا کنه مسافرا روش یادگاری ننویسند. اول فرهنگشون تبلیغ گنن بعد راه اندازی کنن
  • حمید IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    با سلام ؛ مطمئناً کار خوبی است لکن هزینه های ساخت و نصب و نگهداری آن بالا خواهد بود و مدیران مربوطه اگر هزینه های مترتبه اعلام کنند شاید بهتر بتوان در موردشان قضاوت کرد،در ثانی آیا فقط مناطق شمالی تهران استحقاق آن را دارند و مناطق جنوبی باید از ایستگاه های قدیمی بهره ببرند؟ و در هر صورت بخشی از خدمات ذکر شده اصلاً در تعهد شهرداری نیست و بهتر است این هزینه ها در جهت تقویت ناوگان اتوبوسرانی در خطوط مورد نیاز شهر تهران صرف شود.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    چرا یدونه از لامپ های سقفیشو دزدیدن!؟