برای خدمت‌رسانی به شهروندان و همچنین ایجاد انگیزه نوسازی میان مالکان بافت فرسوده، ارائه بسته‌های تشویقی از سوی شهرداری منطقه ۱۱ در راه است.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۱ با اعلام این خبر گفت: «‌مناطق نمی‌توانند برای نوسازی بافت فرسوده به‌صورت جزیره‌ای تصمیم بگیرند. حدود ۳۰‌درصد از منطقه۱۱ تهران را بافت فرسوده تشکیل داده است و ما به دنبال ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن در این بخش‌ها هستیم.»

به گفته «سید محمد موسوی»، در بعضی از بخش‌های فرسوده این معضل وجود دارد که بافت بسیار ریزدانه است و تجمیع هفت یا هشت پلاک نهایت به ۳۰۰‌متر می‌رسد. هرکدام از این پلاک‌ها مالک جداگانه دارند و هر مالک پارکینگ مخصوص به خود می‌خواهد و این باعث می‌شود نوسازی به تعویق بیفتد یا منجر به تخلف شود.

او با اشاره به اجرای طرح تفصیلی افزود: «در این زمینه طرح تفصیلی به‌صورت کلی اجرا می‌شود و اگر خارج از آن طرح تشویقی خاصی باشد باید طبق ضوابط معاونت شهرسازی نوشته و سپس در شورای‌ شهر بررسی و دنبال شود.»

شهردار منطقه ۱۱ احیای بافت فرسوده مستلزم وجود رغبت و انگیزه و صرفه اقتصادی برای مالکان و سازنده‌ها عنوان کرد و از ارائه بسته تشویقی در آینده‌ای نزدیک خبر داد: «احتمالاً تا یک ماه آینده بسته تشویقی بافت‌های فرسوده ابلاغ خواهد شد و عمده موضوعات این طرح درباره طبقه تشویقی، پارکینگ و سطح اشغال خواهد بود.»

کد خبر 701430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha