جزئیات جدید بسته نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت روز گذشته در نشست خبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تشریح شد.

يكي از مهم‌ترين و جالب‌ترين مشوق‌ها در اين زمينه اعطاي كمك‌هزينه 10ميليون توماني به املاك با بيش از 100مترمربع است كه معماري ايراني و اسلامي را در نماي ساختمان خود رعايت كنند. عبدالله فتح‌اللهي همچنين وسعت بافت فرسوده تهران را به‌طور قطعي 3هزار و 700هكتار اعلام كرد. وي درباره ويژگي‌هاي بافت فرسوده نيز گفت: بنا به تصويب شوراي‌عالي شهرسازي و معماري كشور، زمين يا ملكي را بافت فرسوده مي‌ناميم كه شامل 3ويژگي ريزدانگي، نفوذناپذيري و عدم‌استحكام باشد. همچنين بايد تأكيد كنم كه براساس اين 3ويژگي، اطلاعاتي درخصوص مزيت بافت فرسوده شهرها به ثبت رسيده است.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران افزود: بسته تشويقي فعلي مبتني بر رفع نواقص گذشته است و توجه بيشتر به تأمين زيرساخت‌ها در محلات مختلف در اولويت قرار دارد. همچنين بسته‌هاي جديد به‌صورت كيفيت‌گرا تهيه شده است. فتح‌اللهي تأكيد كرد: اولويت اصلي سازمان در سياستگذاري جديد چاره‌جويي براي رفع مشكل ريزدانگي است.

مديرعامل سازمان نوسازي شهرداري تهران در تشريح بسته‌هاي مشوق براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده نيز خاطرنشان كرد: درهمين راستا 50درصد تخفيف عوارض ويژه پلاك‌هاي كمتر از 100متر در پروانه‌هاي انفرادي و پلاك‌هاي بيشتر از 300متر در پروانه‌هاي تجميع ارائه شد. وي با تأكيد بر اينكه معافيت صددرصدي املاك زير 300مترمربع را از پرداخت عوارض ارزش بهينه ناشي از اجراي طرح‌هاي توسعه شهري خواهيم داشت، گفت:

همچنين معافيت 50درصدي ويژه املاك واقع در خارج از راسته‌ها و برج‌هاي تجاري مصوب را در بسته جديد اعمال كرده‌ايم. وي با بيان اينكه اعطاي تراكم جديد نيز براي شهروندان در بسته جديد درنظر گرفته شده، افزود: پلاك‌هاي بيش از 150مترمربع در پروانه‌هاي انفرادي يك طبقه تشويقي و پلاك‌هاي بيش از 150مترمربع در پروانه‌هاي تجميعي دوطبقه تشويقي دريافت مي‌كنند.

فتح‌اللهي با اشاره به ضرورت تأمين پاركينگ در بافت‌هاي فرسوده تهران، ادامه داد: امكان يك واحد كسري پاركينگ را براي پلاك‌هاي با مساحت بين 100تا 200مترمربع در پروانه‌هاي انفرادي، پذيرش يك واحد پاركينگ مزاحم يك به يك به ازاي هر پلاك تجميعي با مساحت بين 100مترمربع تا 150مترمربع و تأمين نيم واحد پاركينگ تا سقف 180درصد تراكم و مازاد بر آن يك واحد ويژه پلاك‌هاي 150مترمربع تا 300مترمربع در پروانه‌هاي تجميعي در بسته جديد در نظر گرفته شده است. فتح‌اللهي تأكيد كرد: در بسته‌هاي جديد محيط پيراموني پلاك‌ها نيز مورد توجه ويژه قرار گرفته است. وي همچنين با ارائه گزارشي درباره روند نوسازي بافت‌هاي فرسوده در تهران گفت: تاكنون 75هزار پلاك در شهر تهران نوسازي شده كه 36درصد از پلاك‌هاي بافت فرسوده را در‌بر‌مي‌گيرد.

کد خبر 293280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha