معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: آمریکا بخش مهمی از خواسته‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته و اروپا نیز به دنبال اتمام آن است، اما مذاکرات چه به سرانجام برسد چه نرسد دولت در مسیر خودش حرکت می‌کند.

محمد دهقان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد دهقان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه چهارم شهریورماه کرج گفت: هیچ دولتی طی یک سال به ۳۱ استان سفر نکرد و در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی این اقدام دولت سیزدهم ویژه بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم روزهای پنجشنبه و جمعه خود را صرف ارتباط با مردم و حل مشکلات آنان کرده و ارتباط با مردم در اقصی نقاط کشور برقرار ساخته است.

دهقان بیان کرد: در استانداری ها و فرمانداری ها حضور میدانی و مستقیم دولت را داریم به طوری که شخص آیت الله رئیسی یا معاون اول  رییس جمهور طی یک سال گذشته این حضور رابه اثبات رساندند و باید این امر را با دولت های قبل که از پشت شیشه های دودی ماشین می‌گفتند وضعیت مردم خوب است، مقایسه کرد.

وی تاکید کرد: مروری بر اقدامات یک ساله دولت سیزدهم می‌تواند تحلیل روشنی از وضعیت کنونی  و آینده کشور ارائه دهد.

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: یکی از ویژگی های اصلی دولت که به فرموده حضرت امام خمینی (ره)  «مردم ولی نعمت هستند»، این مهم در دولت سیزدهم محقق شده و دولت تمام تلاش خود را برای این امر طی یک سال گذشته به کار بست.

وی اضافه کرد: موضوع بعدی که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت بحث ایجاد توازن و تعادل در سیاست خارجی بود که درسال‌های گذشته به لحاظ روابط خارجی از جاده اعتدال و توازن خارج شده بودیم به طوریکه دولت گذشته رابطه با رقبای آمریکا و اروپا را قطع کرد و به دنبال روابط با آمریکا و اروپا بود که هشت سال عمر خود را صرف این امر کرد و اشتباه فاحشی بود.

دهقان ادامه داد: دولت سیزدهم در آغاز به کار خود روابط را با کشورهای همسایه را تقویت کرد و امضای تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین از بزرگترین اقدامات این دولت است.

معاون حقوقی رییس جمهور عملیاتی شدن برخی از تفاهم نامه ها و تبدیل به قرارداد، امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری با کشورهای بزرگ منطقه در داخل کشور را از جمله اقدامات موثر دولت سیزدهم برشمرد.

وی اضافه کرد: امضای تفاهم نامه برای پیوستن به شانگهای که مقدمات آن فراهم شده، بستر تقویت جمهوری اسلامی را فراهم کرد به طوری که موجب شد تا تمام ظرفیت ها را در یک بخش دنیا قرار ندهیم  که این امر از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم است .

دهقان اظهار کرد: سرمایه گذاری هایی نیز در داخل کشور داشتیم و با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و همسایگان بستر سیاست متوازن توسط دولت سیزدهم فراهم شد .

وی افزود: ارتباط با هر کشور دیگر باید از موضع اقتدار صورت گیرد چرا که اگر از موضع ضعف باشد باید امتیاز داد که در دولت سیزدهم این مهم مدنظر قرار گرفت بطوریکه در ابتدای فعالیت دولت آیت الله رییسی شاهد آن هستیم تا قبل از محکم کردن موضع خود تن به مذاکره ندادیم.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه در دولت گذشته رییس دستگاه دیپلماسی کشور در جلسه عمومی در جمع دانشجویان گفته بود که ما قدرتی نداریم و آمریکا با فشار یک دکمه سیستم دفاعی ما را از بین می برد، بیان کرد: امروز قدرت نظامی، موشکی و دفاعی که توسط جوانان و دانشمندان کشور  ایجاد شده دشمن را به وحشت انداخته است.

دهقان اضافه کرد: در دولت سیزدهم روابط با کشورهای منطقه و همسایگان تقویت شد و بی ثباتی هایی که دراین زمینه بود بهبود یافت و حاضر شدیم پای میز مذاکره بنشینیم ولی با عزت و یک لحظه از خنثی سازی تحریم ها غافل نشدیم.

وی تاکید کرد: امروز با تمام قوت مسیر خود را طی می کنیم و ارتباط با دنیا از موضع قدرت داریم.

معاون حقوقی رییس جمهور درادامه افزود: وقتی آب خوردن مردم به برجام گره زده شد (دولت قبلی) امروز شاهد پیامدها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن  هستیم که در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام چند اتفاق افتاد؛ اول آنکه برای اینکه ضعف نشان ندهند خزانه کشور را خالی کردند و گفتند هرچقدر ارز ۴۲۰۰ تومانی می خواهند بیایند و بگیرند و ده‌ها میلیارد تومان ارز کشور ازبین رفت؛ در ادامه  ۶۰ تن طلا به سکه تبدیل شد و با قیمت ارزان فروختند و خزانه کشور را از بین بردند چون راه خنثی کردن تحریم ها هم کنار رفته بود و  امکان فروش نفت نبود و درآمد کشور افت کرد، بنابراین (در دولت قبل) استقراض از بانک‌ها را شاهد بودیم و صدها هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم بابت پیمانکاران بدهکاری پرداخت کرد و بااین شرایط آیت الله رییسی دولت  جدید را تحویل گرفت.

دهقان گفت: امروز در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم نفت کشور فروخته و پولش برگشت داده می شود ضمن آنکه مطالبات از کشورها دریافت شده و در مسیر خنثی سازی تحریم ها و استفاده از ظرفیت ها هستیم.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته صدها هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه داده می شد و دچار تورم وحشتناک شدیم اما دولت سیزدهم کنترل کرد؛ با این شرایط جدید نمی گویم که تورم پایین آمد اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار سختی بود و روی کالاها اثر می گذاشت که دولت سیزدهم با شجاعت انجام داد و مابه تفاوت را به مردم بازگرداند.

معاون حقوقی رییس جمهور یادآورشد: امروز با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم شاهد جلوگیری از ایجاد بسترهای رانت و فساد در کشور هستیم.

وی در پایان گفت: آمریکا بخش مهمی از خواسته‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته و اروپا نیز به دنبال اتمام آن است، اما مذاکرات چه به سرانجام برسد چه نرسد دولت در مسیر خودش حرکت می‌کند.

کد خبر 700749
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • Mahdieh IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    10 0
    😛
  • ایرانیم IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    20 0
    ای کاش ماهم به مسافرت دوره ایرانگردی میتوانستیم برویم
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    30 3
    جوری این دهقان میکه به 31 استان سفر کردند‌ هر کی ندونه میکه چیکار کردن برای این استانها ...
  • سعید IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    43 6
    این ارتباط با مردم چه ثمری برای بهبود وضعیت مالی و معیشتی و رفاه مردم داشته رئیس جمهوری که فرصت ریاست را برای ایرانگردی استفاده کند!!؟
  • ناشناس IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    44 8
    فردا هم حتما می فرماید برجام مال دولت ماست و دولت قبل با اروپا و امریکا قدمی برنداشت۔
  • حسین IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    44 12
    کدوم مشگلات حل شده همه چیزگران شده مردم علی الخصوص بازنشستگان بد بخت شدند
  • سید حسین گوهریان IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    45 8
    ۳۱ سفر استانی ظرف یک سال هنر و نشان از کارآمدی نیست بلکه بار مالی بیشتر از مخارج هیات دولت بر کشور است این تفکر و اندیشه و شیوه مدیریتی سالم و سازنده است که بر سطح کشور احاطه تا مسوولان ذیر ربط در جایگاه پست مدیریتی عملکرد قابل قبول داشته باشند حالا خوبه هر روز صدای اعتراضات گوناگون طیف جامعه و اختلاس گران و… گوش مان را کر کرده است
  • حسین IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    34 3
    مشکل کشور نه تحریمه نه چیز دیگه. بعضی مسئولین هستن ... این از فولاد اون اختلاس های قبلی . باور میکنید اقتصاد و مشکل کشور با برجام و بی برجام حل نمیشه مشکل کشور اختلاسگران و عده ای خاصی هستن. با پولهای که در حال حاضر داریم اگر واقعا مدیریت بشه و علکی خرج نشه مشکل حل میشه
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    32 2
    این حرفا را برا کسانی بگو که ایران نباشن والا نا باتمام پوست وگوشت و استخون فللاکت و گرانی را حس میکنیم
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    29 1
    من آنم که رستم بود پهلوان
  • FR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    25 1
    مدیرعامل فولاد مبارکه را مسئول دارایی های برجام بگذارید!!!
  • خائن شناس IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    11 12
    لعنت بر بانیان ننگ نامه ی برجام چای
  • US ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    27 4
    مگر هنر میکنید میرید سفر. فکری برای سفره ها بکنید روحانی اصلا سفر نمی رفت ولی هیچ وقت مشکلات امروز رو نداشتیم واقعا چرا قدر روحانیو ندونستیم
  • بهنام IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    32 3
    باید به معاون حقوقی رییس جمهور گفت حالا که اقتصاد ما به برجام گره نخورده وضعیت اقتصادی که بدتر شده
  • محمدرضا محمدی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    26 1
    والا به غیراز گرانی کالا وخالی کردن سفره مردم چیز دیگری از دولت جدید ندیدیم.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    26 1
    سفر به به استانها با هواپیما وسرمایه مردم یک دستاورد برای خودتان می دانید ؟حاصل این همه سفر برای مردم چیه ؟آیا مشکلات مردم را حل کردند ؟آیا واقعا از مردم در این مورد نظر خواهی هم کردید ؟
  • عبدالله IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    27 2
    پس چرا مردم این رفاه و آسایش را حس نمی کنند؟؟؟ این گرانی چیه ؟؟
  • علي IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    21 1
    پول نفت برگشت وبه كجا ميريزد مهم اينست آيااصلامامردم ايران مگرنفت داريم ؟
  • مسلمان IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    13 1
    مگه با حرف زدن داخل مردم مشکلات و گرونی مردم حل میشه؟
  • علی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    22 1
    هر اتفاقی که منجر به محسوس بودن تنگنای معیشت مردم یعنی در سفره مردم ملموس نباشد ارزش ندارد
  • میرزا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    13 0
    مرغ سیاه تخم سفیدکرده...
  • Esi IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    17 1
    دوستای عزیز یه ماست تو مملکت شده ۸۰هزار تومن ۱لیتر شیر ۲۵ هزار تومان این دستاورد ها رو پشت تریبون بیان بفرمائید
  • امیر رضا IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    15 1
    از گرانی روغن 15 هزار تومانی به 100 هزار تومانی و غیره خبر نداره
  • سایانا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    12 1
    دستاوردهای این سفر ای استانی هم بگید در ضمن سفر هر استان چقدر بودجه میخاد
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    13 1
    یک وام استراری 15 میلیون به بانک ها زدند بعداز۲۰ماه پرداخت نشداین است قدرت ریس جمهور.!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    14 0
    بجای این سخنان،مشکل مردم راحل کنیدکه کارد به استخون رسیده، وقتی گرونی روزبه روز سربه فلک میزنه،سفرمعنی نداره، مهم تدبیراست که بایداندیشیدوگرانی رامهار کرد. ده درصد افزایش حقوق کارمندان نه شکر دارد نه تشکر!!!! وقتی که تورم بیش از ۵۰ درصداست!!!
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 9
    درووود به جناب دهقان و دولت مردمی رئیسی. با مصیبتی که روحانی و دار دسته ش درست کردن، این مملکت چهل سال کار داشت تا سرو سامان بگیره، و واقعاً نشون داد مردان انقلابی میتوانند کار را به سر انجام برساند. خداقوت.
  • محمد IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    9 5
    قیمت اجناس بالا رفته دولت خبر ندارد افتخارش چیست.
  • حسین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    10 2
    توافق ۲۵ ساله با چین را که دولت قبل امضا کرد پیوستن ایران به پیمان شانگهای که در دولت قبل انجام شد
  • CA ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    6 1
    با سفر کردن یه استانها مشکلات حل نمی شود کاش بجای سفر با متخصصان دلسوز جلسانی بگذارن که برای حل مشکلات کشور چه اقدامات اساسی می توانند انچام دهند
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    7 7
    وارونه جلوه دادن مسائل و واقعیات در خارج و داخل ایران توسط رسانه های معاند، توقع مردم ایران رو بالا برده و داشته های خود را حقیر میبینند! افغانستان و عراق و سوریه و.. هیچ؛ همین امارات یا عربستان با جمعیت کم و ثروت بیشمار چرا مردمانش ناراضی هستند؟ عربستان خانه را بر سر مردم خراب میکند و آواره، از اونطرف صدها میلیارد دلار پول مردم رو در یک پروژه هدر میدهد و در واقع دزدی میکند! هر فرد سعودی اکنون باید ۱۰ تا نوکر و کلفت میداشت با انبوهی از سرمایه؛ اما چرا مردمش طلب یارانه میکنند؟ امارات هم بدتر از عربستان. تحریم هم که نیستند و آمریکا و غرب هم رفیق جینگشونه! ایران عزیز با تمام عقب ماندگی ها در دوران پهلوی و تحریم های فراوان و جنگهای پیاپی، در حال حاضر توانسته برای عموم مردم زندگی و امکانات عالی اُعم از آب و برق و گاز تقریباً رایگان، اتوبان و بزرگراه ها، تصفیه فاضلاب و جمع آوری زباله، خدمات مترو، قطار، محصولات کشاورزی و باغی ارگانیک، امکانات در دسترس مانند مدارس بیمارستان سالن ورزشی فضای سبز و..فراهم کند.در خصوص علم و فنآوری و پزشکی و نظامی و.. جز ۴ یا ۵ کشور اول دنیا هستیم. شکر نعمت نعمتت..
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    7 8
    بعضی هل انتظار معجزه دارند آقای راعیسی و دوست دارند 8سال گن کاری دولت روحانی وتو یک سال رفع کنه ..تا همین جا هم ممنون هستیم یارانه جهل هزاروجهارصدهزارکرده ...واقعا ما مردم توقع مان رفته بالا وگرنه بازهم با این جمعیت و این تحریم ها خداروشکر همه چیز فراوونه اما مردم دوست دارند هم ماشین و خانه و مبل و اساس وخود رو خوراک شان ردیف باشه ..انگاریادشان رفته زمان پدر هایشان هفده میلیون زمان شاه نان جو پیدانمیکردن بخورند پولدارهاشون هم یک دوچرخه داشتند ...چقدرناشکر شدیم بخدا
  • محمدزنگنه IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 4
    باسلام وخسته نباشیدبه. ریس جمهورمحبوب جناب آقای رئیسی انشاالله که دستتان راخداوندمتعال بگیردویاریتان بکندواقعاسخت است کارشماخدااجرتان بدهدوباعث افتخارماهستیدانشاالله حجت ابن الحسن همراهتان باشدوهمراهیتان بکندموفق وپایدارباشید
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 3
    ما از کسی که صادقانه خدمت میکند قدردانی و تشکر میکنیم. ما بی چشم و رو نیستیم. حق و باطل را تا حدی تشخیص میدهیم. در این یکسال بسیار عالی کار کردند و واقعاً دل شیر میخواست مملکت رو با اون وضعیت اسفناک تحویل گرفتن! خداوند خیرتان دهد و پشت و پناهتان باشد. خدمت صادقانه را باید ارج نهاد.
  • عثمان رحمنی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 1
    وقتی تورم 300درصد است وافزایش حقوق من 10درصداین سفرها چه فایده ای دارد
  • جعفر IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    سلام یه سوال چطور تحریم هستیم که هنوز برجام ومذاکرات به سرانجام نرسیده همه چیز تو کشور ارزون داره میشه ایرانخودرو علام کرده خودرو تحویل ۳۰روزه به قیمت کارخانه وخیلی چیزهای دیکه؟
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 2
    به اميد خدا.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    به کی باید بگیم که من بازنشسته را جزو دهک دهم حساب کردند وهمون یاران ۴۵ هزار تومان را هم قطع کردند ممنون از زحمات بیدریغ بعضی مسئولین