شیوه‌های کمک‌های اولیه تا ارتباطات رادیویی و امداد در جاده و بیمارستان پس از عضویت داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر به آنها آموزش داده می‌شود.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر جمعت هلال‌احمر منطقه ۲ گفت: «ثبت نام از داوطلبان عضویت در هلال‌احمر شروع شده و علاقه‌مندان با ورود به لینک این سازمان(http://members. rcs.ir) می‌توانند در دوره‌های مختلف شرکت کرده و حتی تا مرحله آموزش تخصصی پیش بروند.»

«مجید جنت اسکویی» افزود: «پس از عضویت علاقه‌مندان در سایت، آنها در دوره‌های امدادیاری شرکت کرده و تا مرحله تخصصی پیش می‌روند که این دوره‌ها در مرحله پایه داوطلب شامل آموزش کمک‌های اولیه، آشنایی با مخاطرات، ارتباط رادیویی (کار با بی‌سیم)، امداد ونجات و... می‌شود. سپس مراحل تخصص در زمینه‌های حمایت روانی، پیش بیمارستانی، جاده و...شروع می‌شود.»

او ادامه داد: «محل برپایی کلاس معمولاً پایگاه منطقه۲ در خیابان توحید۴ است اما با توجه به محدودیت فضا دوره‌های آموزشی در سراهای محله برگزار می‌شود.»

مدیر جمعت هلال‌احمر منطقه ۲ مدت زمان شرکت افراد در دوره‌های آموزشی را بیش از یک سال دانست و افزود: «با گذراندن هر دوره افراد درجه‌بندی می‌شوند. البته درجه‌بندی‌ها برای داوطلبان ۱۸ سال به بالاست.»

اسکویی با بیان اینکه تمام شهروندان بالای ۱۶ سال می‌توانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند گفت: «آموزش‌ها برای افراد ۱۶ سال به بالا شروع می‌شود اما درجه‌بندی‌ها از ۱۸ سال به بالاست و افراد در گروه‌های جوان و داوطلب هم دسته‌بندی می‌شوند.»

او درباره تعداد امدادگران فعلی منطقه ۲ هم گفت: «در محدوده تکه دوم پایتخت ۱۴۰ امدادگر حضور فعال دارند که از این تعداد بیش از ۴۰ نفر درجه‌بندی شده‌اند.»

کد خبر 699764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha