فعالیت‌ها و خدمات هلال احمر منطقه ۲ بدون داشتن دفتر مستقل یا سوله امدادی در قالب برنامه‌های آموزشی ادامه دارد.

هلال احمر 2

همشهری محله- مریم باقرپور: رئیس هلال احمر منطقه ۲ با اعلام این مطلب در جلسه فصلی اعضای ستاد مدیریت بحران تکه دوم پایتخت گفت: «این منطقه زیر نظر جمعیت هلال احمر شمیرانات فعال است و و ۷ پایگاه امدادی دارد که در هر پایگاه بین ۳ تا ۱۰ نفر مستقر بوده و در موارد لزوم امدادرسانی را انجام می‌دهند. از طرفی در حوزه شمیرانات ۱۲۰۰ نیروی داوطلب آماده خدمات هستند که از این تعداد ۴۶ نفر در منطقه۲ حضور دارند، بدون اینکه دفتر یا مکان اختصاصی داشته باشند.»

«مجید جنت اسکویی» افزود: «در این سال با وجود نیاز و اهمیت آموزش مباحث امداد و نجات این جمعیت دفتری نداشته و تمامی فعالیت‌ها از طریق پایگاه شمیرانات  یا یکی از اتاق های ستاد مدیریت بحران منطقه پیگیری می‌شد در صورتی که اگر نیروهای هلال احمر در منطقه مستقر باشند، می‌توانند ارتباط بیشتری با ساکنان داشته و  خدمات بیشتری ارائه دهند. به عنوان مثال اکنون هلال احمر منطقه ۲ برای ۳ هزار خانوار می‌تواند امکانات مانند مواد غذایی خشک، پتو، چادر، سیستم گرمایشی، زیر انداز و آب را تدارک دیده و نگهداری کند  اما در تکه دوم پایتخت به دلیل نبود سوله مشخص این تسهیلات فراهم نشده است.»

او  با تاکید بر اینکه با نبود  دفتر در منطقه ۲ و سوله ای ویژه مواقع بحرانی، خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در منطقه ادامه دارد افزود: «برنامه‌های آموزش امداد و نجات در سراها به شکل مستمر ادامه دارد. همچنین طرحی با عنوان «دادرس» (دانش آموز آماده در سوانح) در حال اجراست که در آن دانش آموزان با مواردی مانند مدیریت بحران و کمک‌های اولیه در ۲۰ ساعت آشنا می‌شوند.»

اسکویی هدف از این طرح را بهره مندی از توان دانش آموزان دانست و افزود: «دانش‌آموزان سفیران آموزشی ما در جامعه و خانواده هستند. همچنین می‌توانیم از توان آنها در مانورها و حتی حوادث بهره‌مند شویم. به همین دلیل موارد مختلف به آنها آموزش داده می‌شود.» 

در ادامه نشست «مهدی صالحی» شهردار منطقه ۲ قول همکاری با هلال احمر منطقه را داد گفت: «امکان ارائه سوله برای تجهیز وجود دارد اما اینکه سوله اختصاصی باشد، باید زمینه آماده شود. در زمینه آموزشی هم در کنار تمامی سوله‌های الزهرا(س) این امکان برای هلال احمر وجود دارد که اتاقی را به خود اختصاص داده و در ان حضور داشته باشند.»

کد خبر 654295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha