رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وظیفه دولت و مجلس کمک به مترو است،‌ گفت: قابل قبول نیست که با این حجم زیرساخت‌ها تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شود.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در مراسم افتتاحیه پایانه اکباتان در خط ۴ متروی تهران، گفت: ساخت این پروژه ۱۴ سال طول کشیده که اصلا خوب نیست چرا که می‌توانستند در گذشته زودتر آن را افتتاح کنند.

او تصریح کرد: ما نباید در کشور عادت کنیم که ساخت برخی پروژه‌ها سال‌های سال طول بکشد. به طور نمونه هفته گذشته از بیمارستان حکیم در منطقه ۱۸ بازدید کردم و متوجه شدم که با کمک نیکوکاران در عرض سه سال این بیمارستان ساخته شده و این در حالی است که ما بیمارستان‌هایی داریم که ساخت‌شان ۱۵ سال طول می‌کشد.

چمران با بیان اینکه در دوره قبل نیز اصرار داشتیم که حتی با استقراض پروژه‌ها را زودتر راه‌اندازی کنند، اظهار کرد: این مسئله هم به نفع شهر است، هم به نفع شهرداری و هم قیمت تمام شده کمتر می‌شود و باید تلاش کنیم که مدت زمان اجرای پروژه‌ها را کوتاه‌تر کنیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در هر خط مترو نیاز به یک پایانه داریم که امیدواریم دولت و مجلس به این مهم توجه کنند. البته این توجه از جنس کمک نیست بلکه به عنوان وظیفه باید صورت گیرد چرا که توسعه مترو از نظر مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و انرژی تأثیرگذار و به نفع همه است.

او با بیان اینکه قابل قبول نیست که با مترو فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کنند، افزود: هر چقدر میزان سفرها با مترو افزایش یابد آلودگی هوا و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد و لازم است که به مترو توجه شود.

در این باره بخوانید: اینفوگرافیک | همه چیز درباره پایانه مترو اکباتان که امروز افتتاح شد | کاربرد این مجموعه چیست؟

کد خبر 699175
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha