چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

معاون آموزشی وزارت علوم از یک تغییر در پذیرش دانشجویان دکتری‌ از سال آینده براساس مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خبر داد.

آزمون دكترى در زمانه كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم درباره اصلاح آیین‌نامه‌های دکتری با رعایت اصول استاد محوری گفت: اولین مصوبه در خصوص موضوع مذکور برای سال ۱۴۰۲ و مبنی بر این است که ۲۰ درصد از پذیرش دانشجویان دکتری از سال ۱۴۰۲ به صورت استادمحوری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: 

وی ادامه داد: یعنی اساتید طرح‌های تحقیقاتی خود را اعلام می‌کنند، سپس شورای دانشگاه این طرح‌ها را تصویب کرده و به وزارت علوم اعلام می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: سپس وزارت علوم آن را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند، سازمان سنجش آموزش کشور آن را در دفترچه کنکور اعلام می‌کند و سپس زمانی که دانشجویان آزمون داده و رشته انتخاب کردند، ۴ الی ۵ برابر ظرفیت به اساتید معرفی می‌شوند، اساتید نیز از بین دانشجویان یک نفر را انتخاب می‌کنند در حال حاضر این مسیر مهیا شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: این برنامه در حال حاضر مصوبه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی را دارد و برای سال آینده عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 698534
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    تو رو امام حسین در دکان دکترا رو ببندید. آخه معنی نداره همه دکتر بشن. خیلیییییییییییییییی ایران دکترا می پذیره و همه بیسواد. کم کنید . تورم داریم. انقدر بازار برای خودتون راه نندازین. عقده خود بزرگنمایی در جامعه ما زیاده. میخوایم در سطح جهان ادعا کنیم همه دکتریم اما هنوز یه صد متر خیابان نداریم بدونئ زباله و کثافت روی زمین.