همشهری‌آنلاین: بستن زنجیر چرخ یا استفاده از لاستیک یخ شکن و همراه داشتن لوازم و تجهیزات زمستانی در محورهای برف گیر کشور الزامی است.

به گزارش واحد‌مرکزی خبر، سرهنگ علیرضا اسماعیلی گفت: با خودروهای بدون زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن برخورد بدون اغماض صورت می‌گیرد و از ادامه حرکت جلوگیری می‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: مأموران پلیس راه در محورهای برفگیر به خودروهای بدون زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن در هیچ شرایطی حتی اگر در میان راه هم باشند، اجازه ادامه حرکت نخواهند داد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن هشدارهای پلیس گفت: اگر هموطنان می‌خواهند سالم به مقصد برسند باید در ایام برفی تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

سرهنگ اسماعیلی: از رانندگان خواست، برای حفظ ایمنی خود و سرنشینان قبل از حرکت در محورهای برف گیر کشور، وضع محور را از طریق شماره 88255555 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه یا 110 جویا شوند.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت با سوخت‌گیری کامل برای پیشگیری از حادثه، زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن، تجهیزات زمستانی مانند پتو، جیره خشک (خرما ، کشمش و ...) و جعبه کمک‌های اولیه را به همراه داشته باشند و در صورت هر گونه مشکل در مسیر‌، سریعاً با شماره تلفن 110، پلیس و یا بستگان خود را در جریان موقعیتشان قرار دهند.

کد خبر 69814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز