سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شمار مرگ‌های ناشی از کروناویروس در هفته گذشته تا ۹ درصد کاهش یافته است و شمار موارد جدید عفونت نسبتا پایدار مانده است.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این سازمان بهداشتی وابسته به سازمان ملل می‌گوید بیش از ۱۴۰۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید و حدود ۷ میلیون مورد عفونت جدید رخ داده است. منطقه اقیانوسیه غربی افزایش ۳۰ درصدی در موارد عفونت و منطقه آفریقا کاهش ۴۶ درصدی را گزارش کردند. موارد بیماری همچنین در قاره آمریکا و خاورمیانه بیش از ۲۰ درصد افت کرد.

شمار مرگ‌های جدید ناشی از کرونا در خاورمیانه تا ۱۹ درصد افزایش یافت، در حالیکه مرگ‌های ناشی از بیماری در آفریقا بیش از ۷۰ درصد، در اروپا ۱۵ درصد و در قاره آمریکا ۱۰ درصد کاهش یافت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد زیرسویه BA.5 کرونای اُمیکرون در جهان غالب می‌ماند و حدود ۷۰ درصد همه توالی ژنتیکی کروناویروس‌های آزمایش‌شده در بزرگترین پایگاه داده‌های به طور عمومی قابل‌دسترس را تشکیل می‌دهد. این سازمان گفت شیوع سایر زیرسویه‌های اُمیکرون شامل BA.4 و BA.2 ظاهرا در حالی که BA.5 در حال غلبه یافتن است، دارد کاهش می‌یابد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ارزیابی‌اش درباره روند کووید-۱۹ در جهان همچنان ناکامل است، چرا که بسیاری از کشورها بسیاری از اقدامات آزمایش، پایش و توالی‌یابی کروناویروس‌ها را با کاستن از کنترل‌های پاندمی کنار گذاشته‌اند.

با این وجود مقامات چینی این هفته پس از یافتن موارد کووید-۱۹ در جزیزره توریستی هاینان و در تبت محدودیت‌های جدیدی را اعلام کردند. دولت چین در ابتدای این هفته «کاخ پوتالا» را در شهر لهاسا در تبت که جایگاه سنتی «دالایی لاما» است، تعطیل کرد و همچنین در شهر هایکو، پایتخت هاینان و چند شهر دیگر از جمله استراحتگاه ساحلی «سانیا» قرنطینه عمومی برپا کرد.

حدود ۸۰۰۰۰ گردشگر این هفته پس از اینکه مقامات چینی «سانیا» را یک کانون شیوع کووید-۱۹ اعلام کردند، در آن گیر افتادند و ملزم به داشتن پنج آزمایش منفی در هفته پیش اجازه یافتن برای ترک کردن آن شدند.

دولت چین روز سه‌شنه نخستین هواپیمای حامل ۱۲۵ گردشگر را از سانیا به بیرون فرستاد و اعلام کرد پروازهای دیگری برای خارج کردن گردشگران هنگامی معیارهای لازم برای ترک را به دست آورند، ترتیب داده می‌شوند.

کد خبر 697173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha